Sterproducten UCB bereiken omzet van 1 miljard euro

B iofarmabedrijf UCB heeft tijdens de eerste drie kwartalen van dit jaar een omzet gerealiseerd van 2,6 miljard euro. Dat betekende een stijging met 6 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Ook tijdens de eerste jaarhelft werd een omzetgroei met 6 procent opgetekend.

De verkoop van het reumamiddel Cimzia nam met 32 procent toe tot 561 miljoen euro. Daarmee is Cimzia het belangrijkste product van het bedrijf geworden. Ook bij Vimpat, een product voor de behandeling van epilipsie, werd een stijging met 14 procent tot 294 miljoen euro geregistreerd. Bij Neupro, een middel tegen Parkinson, werd een groei met 15 procent tot 130 miljoen euro gemeld.

Daarmee hebben de nieuwe sterproducten van UCB voor het eerst een verkoop van meer dan 1 miljard euro laten optekenen. De verkoop van het vroegere sterproduct Keppra, dat niet langer een patentbescherming geniet, daalde met 5 procent tot 504 miljoen euro. Keppra geniet wel een toenemende afzet in Japan en de opkomende markten.

Bron: Express.be