Smartphoto mikt op mobiele markt en uitbreiding productaanbod

Het fotobedrijf Smartphoto, het voormalige Spector, heeft tijdens het voorbije jaar een nettoverlies geleden van 2 miljoen euro, tegenover een negatief resultaat van 3,85 miljoen euro het jaar voordien. Het afbouwen van het verlies is in belangrijke mate te danken aan het wegvallen van de verlieslatende Spector-winkels, die werden verkocht. De jaaromzet van Smartphoto kende een daling met 5,4 procent tot 52 miljoen euro.

In de divisie e-commerce diende een daling met 5,3 procent te worden opgetekend, terwijl de activiteiten bij bedrijven en zelfstandige fotohandelaars een terugval met 6,7 procent registreerden. De groep zegt een ommekeer te willen realiseren door het lanceren van een brede waaier nieuwe geschenk-producten.

Daarnaast worden met een applicatie voor iPhones ook activiteiten voor de mobiele markt gelanceerd. Voor die nieuwe ontwikkelingen worden extra investeringen voorzien.

Bron: Express.be