Nieuw winkelconcept Delhaize focust zich op shoppingervaring

Supermarktketen Delhaize heeft in zijn vestigingen in Wezembeek-Oppem en Eigenbrakel een nieuw winkelconcept geïntroduceerd. Daarbij zou de shoppingbeleving van de klant centraal moeten staan. Delhaize merkt op dat er met personeel en klanten maandenlang is overlegd over het nieuwe concept, waarbij naar eigen zeggen alle aspecten van het winkelen onder de loep werden genomen.

Op basis van een evaluatie in de beide referentiewinkels zullen de innovaties ook bij de vernieuwing van andere vestigingen worden geïntroduceerd. Er werden geen financiële details bekend gemaakt over de betrokken investeringen. Onder meer de verlichting van de winkels werd aangepakt, terwijl Delhaize bij de verkoop van verse groenten en fruit de ervaring van een echte markt wil benaderen.

Ook het assortiment wordt herschikt, met onder meer een grotere nadruk op verse broodproducten en speciale voedingsregimes. Daarnaast wordt gratis wifi aangeboden en worden op televisieschermen informatie over producten en promoties voorzien. Delhaize wil met zijn nieuwe aanpak naar eigen zeggen tegemoet komen aan een breed publiek.

Bron: Express.be