Uitstelgedrag klanten weegt op service-divisie RealDolmen

De informaticagroep RealDolmen heeft tijdens het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar een omzet gerealiseerd van 53 miljoen euro. Dat betekende een stijging met 6,1 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar.

In de divisie business solutions werd een omzetgroei met 14,5 procent tot 10,4 miljoen euro opgetekend, terwijl bij de infrastructuurafdeling een stijging met 16,5 procent tot 18,2 miljoen euro kon worden gemeld.

In de service-divisie, de belangrijkste activiteit van RealDolmen , diende echter een terugval met 3,2 procent tot 24,9 miljoen euro worden geregistreerd. Die achteruitgang is volgens het bedrijf te wijten aan de beslissing van klanten om nieuwe contracten uit te stellen.

Marc De Keersmaecker, topman van RealDolmen , geeft toe dat de bijkomende verkoopsinspanningen voorlopig nog niet voor een voldoende groei hebben kunnen zorgen. De vertraging in de inkomsten van de divisie zal volgens hem tijdens de eerste jaarhelft ook tot een lagere operationele winst leiden.

Bron: Express.be