Ahold haalt broekriem aan

Gisteravond nabeurs kondigde Ahold aan haar broekriem nog verder aan te moeten trekken. Het bedrijf gaf in de VS een trading update aan de pers en stelde dat verder gaat met het besparen op reclame en inkoop. Ahold gaf eerder aan om voor 350 miljoen euro te gaan bezuinigen. Dit bedrag wordt nu verhoogd naar 600 miljoen euro. Ahold gaf aan dat door de bezuinigingen meer geld vrij moet komen voor nieuwe investeringen. Daarnaast wil het bedrijf ook meer gaan inzetten op de markt voor online. Eerder nam het bedrijf al Bol.com over om dit segment te kunnen uitbreiden.

Volgend jaar wil Ahold het gros van de 82 overgenomen Jumbo en C1000 winkels omgebouwd hebben tot Albert Heijn filialen. Tevens wil Ahold sterk gaan inzetten op nieuwe filialen in België. Per 2016 wil het bedrijf daar 50 filialen hebben.

Om 11.03 voegt het aandeel 0,26 procent toe op 9,77 euro.

Ahold gaat verder investeren in winkels en service