E-commerce trends, de ontwikkelingen

Een ieder die zijn bedrijf runt door middel van een E-commerce website weet hoe moeilijk het kan zijn om de consument te overtuigen van een aankoop. Of dit nou voor een product of service is, de consument wil nou eenmaal overtuigd worden dat dit de beste keus is voor hem. Met een vastgestelde wereldwijde economische verbetering heeft de consument meer te besteden waardoor het cruciaal is om in de E-commerce op de hoogte te blijven van trends en de ontwikkelingen.

Welke ontwikkelingen kunnen we verwachten in de komende maanden?

1. Chatbots & AI

Een snelle interactie met de consument is een vaak onderschat onderdeel. Steeds minder pakt deze de telefoon op om een klantenservice direct te contacteren. Een chatbot op uw website gaat net een stapje verder, deze verwelkomt de consument zodra deze op de website komt en maakt het hierdoor nog makkelijker om snel contact te verkrijgen. Een live chatbot kan een hoop verkeer verdragen en de consument direct naar het juiste product sturen.

2. Simple veranderingen blijven belangrijk

Met alle technologische veranderingen is het zaak om kleine veranderingen niet te onderschatten. Denk bijvoorbeeld aan de snelheid van een browser; volgende onderzoek van Alphabet verlaat 53 % van de gebruikers de mobiele browser wanneer deze niet binnen 3 seconden laad. Hiernaast is constante innovativiteit nodig om aan de eisen van de consument te kunnen voldoen. Een goed voorbeeld hiervan zijn de online casino’s, het zogenoemde IGaming.

Snelheid, transparantie, een directe duidelijke klantenservice, en een aanbod van gratis bonus rondes om producten uit te proberen zijn allemaal van toepassing in deze E-commerce sector. Een goed voorbeeld hiervan is het casino Mr Green, een voorloper in de Igaming wereld. Door middel van chatbots, en het aanbod van exclusieve aanbiedingen trekt deze steeds meer consumenten naar zich toe. Door een constante flow van innovatieve veranderingen in de spellen en exclusieve klantenservice zorgen ze ervoor marktleiders te zijn in de online casino sector. Klantervaringen op maat zijn van groot belang in de hedendaagse wereld van e-commerce, en de online casino’s weten hier goed gebruik van te maken.

3. Verschillende betaalmethoden

Online betalen is niet meer weg te denken uit de consumentenmarkt, in 2018 werd er € 23.7 miljard online besteed door de Nederlandse consument [onderzoek van de Thuiswinkel]. Hoe groter het gemak, hoe groter de kans dat de consument bij u zijn aankopen doet. Met de komst van de zogenaamde “wallets” zoals Apple pay en Android Pay is er een sterke groei in online transacties.

Met de komst van online valuta’s opent zich er een hele andere wereld voor de commercie, websites zoals Facebook en WhatsApp maakte al bekend hun eigen valuta te gaan ontwikkelen.

Het blijft duidelijk dat een toename in gebruiksgemak, snelheid en veiligheid bij online aankopen, een toename in bestedingen van de consument garandeert.

4. Proberen voordat u koopt

Het “Try before buy” wordt ook steeds belangrijker. De consument houd ervan om een product of service uit te proberen voordat deze overgaat tot een aankoop. De meeste E-commerce bedrijven wereldwijd beseffen hoe belangrijk dit is en bieden dit dan ook aan, met het gevolg dat er steeds meer verkocht wordt. Het resultaat is dan ook dat een merk steeds krachtiger kan worden op deze manier. "Merkkracht heeft al een grote invloed op de aankoopbeslissingen van de consumenten", zegt Beau Frab-expert van Amazon, Beau Crabill. "Het exclusiviteit element stimuleert niet alleen die invloed, maar drijft ook de gehele secundaire marktstructuur voor de producten."

Denk maar aan Amazon of Casper waar u iets kan uitproberen voor een vastgestelde looptijd voordat u daadwerkelijk besluit tot aankoop.