Creeër vertrouwen met sterke webshopcontent

Content en copywriting zijn naast de grafische vormgeving en websitestructuur erg belangrijk voor de beleving van je webshop voor de klant. Aantrekkelijke copy en een inspirerend verhaal kunnen jouw webshop onderscheiden van de concurrentie. Wat is goede copy? Wat maakt sterke content en hoe begin je eraan?

Relevante content en productinformatie

Content is key, right? Relevante content zorgt niet enkel voor betere online vindbaarheid. Een doordachte beschrijving van de producten en diensten geleverd op je webshop zullen je klanten kunnen overhalen tot een aankoop. Zorg dat je alle belangrijke eigenschappen van je producten aanhaalt. Wat wil een potentiële klant over jouw product of dienst weten? Denk aan reviews van producten, want die geven een helder beeld van de ervaring van anderen en kunnen de doorslag betekenen wanneer een klant nog twijfelt. Denk ook na over populaire betaalmethoden zoals Payconiq en communiceer naar je klanten dat ze op deze manier kunnen betalen.

Copy copy

De juiste woorden gebruiken om mensen te informeren, engageren en activeren, het is een kunst op zich. Ga je zelf aan de slag met je content en webtekst? Kijk dan ook eens naar wat je 3 grootste concurrenten doen op dit vlak. Wie springt eruit en hoe? Wat doen ze goed of wat kan er volgens jou beter. Je kan hier echt een hoop uit leren, en lezen en ontdekken is gelukkig nog gratis! Wil je een contentmanager onder de arm nemen of een copywriter aanspreken? Een prima idee. Maar doe wel eerst je research, zodat je weet wie je voor je hebt en maak zoals met alle derde partijen, duidelijke afspraken. Want goede afspraken maken goede vrienden, zo gaat dat.

Betalingsinformatie

De bedoeling van sterke content, volledige productinformatie en interessante teksten op je website is een krachtig verhaal neer te zetten. Een krachtig verhaal is tot in de puntjes verzorgd en straalt vertrouwen uit. Zorg dat de bezoeker van je webshop zich geen zorgen moet maken om de betrouwbaarheid van je online winkel. Een belangrijk onderdeel is de betalingspagina en de betaalprovider waar je mee samenwerkt. Je webshop kan er nog zo leuk uitzien en nog zo’n prikkelende content hebben, is je betalingssysteem niet on point? Vergeet het dan maar. Kies daarom voor betaalmethoden waar jouw doelgroep bekend mee is.

Onze tips gevolgd? Hou er rekening mee dat je webshop nu wel eens snel groot zou kunnen worden. Leuk denk je? Ja zeker! Maar hoe ga je daarmee om? De kunst is om flexibel te blijven en snel op verandering en noden van klanten in te spelen zodat je alles kan blijven bolwerken. Succes!