ICOS Vision Systems viert 25ste verjaardag en zet de deuren open op zondag 7 oktober 2007.

ICOS VISION SYSTEMS VIERT 25ste VERJAARDAG EN ZET DE DEUREN OPEN VOOR HET GROTE PUBLIEK OP ZONDAG 7 OKTOBER 2007. Leuven - 4 oktober 2007 - ICOS Vision Systems Corporation NV (Euronext: IVIS), een wereldleider in inspectiesystemen voor de chipindustrie, zet op zondag 7 oktober 2007 haar deuren open voor het grote publiek tijdens de Openbedrijvendag. Van een kleine spin-off van de KULeuven in 1982, groeide ICOS Vision Systems uit tot een wereldwijde marktleider voor inspectiesystemen. Nu zondag, 7 oktober, van 10 u tot 17 u gaan de deuren open en kan iedereen een kijkje komen nemen binnenin het bedrijf. Er wordt een rondleiding doorheen het bedrijf georganizeerd met korte demonstraties van de inspectiesystemen voor zonnecellen, elektronische chips en wafers. Het thema van de Openbedrijvendag is duurzaam ondernemen en ICOS toont ook een schaalmodel van de Belgische zonnecelwagen die verleden jaar Australië heeft doorkruist. "We nodigen iedereen uit om zondag een kijkje te komen nemen. Het is een unieke gelegenheid om kennis te maken met onze enthousiaste mensen die elke dag creatief bezig zijn om de grenzen te verleggen van de technologie." zei Anton De Proft, President & CEO. "Je kan praten met onze ingenieurs, onze financiële mensen of onze HR mensen. Of je nu investeerder, student of gewoon nieuwsgierig bent, ons enthousiast team staat klaar." Ben je 25 jaar? Kom dan zeker langs, want ook ICOS is 25 jaar en om dat te vieren bieden we elke 25 jarige een verrassing aan. Nog ter gelegenheid van haar 25-jarig bestaan creëerde ICOS de "ICOS Creativity Award". Deze prijs bedraagt ¤ 25.000 en wil een project belonen dat op duurzame wijze bijdraagt tot het stimuleren van creativiteit in technologie. Op deze manier wil ICOS iedereen en vooral jonge mensen aansporen en ondersteunen om met hun creatieve talenten technologie aan te wenden om onze samenleving op een duurzame manier verder te ontwikkelen. Meer informatie over deze prijs kan je vinden op de ICOS website. ICOS ontwikkelt en produceert inspectiesystemen voor de halfgeleider verpakkingsindustrie en is marktleider op het gebied van inspectiesystemen voor uitgaande controle van chips, vooraleer ze ingebouwd worden in allerlei toepassingen zoals PC's, auto's of draagbare telefoons. De ICOS systemen voeren twee- en drie-dimensionele inspecties uit voor de visuele controle van elektronische chips, wafers, zonnecellen, substraten en contactdozen. Naast de inspectie systemen biedt ICOS ook inspectie modules aan voor inbouw. Het hoofdkantoor van ICOS is gevestigd in Leuven en verder heeft ICOS onderzoeks- en ontwikkelingscentra in België, Duitsland en Hong Kong en productiefaciliteiten in België, Hong Kong en China en verkoops- en ondersteuningskantoren in Japan, de USA, Singapore, Hong Kong, Taiwan en Korea. ICOS Vision Systems NV is te bereiken op www.icos.be