ICOS Vision Systems : Rechtbank kent de terugbetaling van verdedigingskosten in Scanner case toe.

Leuven, België - 6 november 2007 - ICOS Vision Systems Corporation NV (Euronext: IVIS), een wereldleider in inspectiesystemen voor de chipindustrie, heeft op 2 november 2007 een gunstige uitspraak van de federale rechtbank van het Southern District of New York bekomen waarin haar een bedrag van US dollar 3.355.033 wordt toegekend als terugbetaling van advokatenkosten en andere verdedigingskosten opgelopen in een rechtzaak voor vermeende octrooi-inbreuken. Scanner Technologies Corp. had ICOS in 2000 gedagvaard bewerend dat een inbreuk werd gepleegd op bepaalde octrooien met betrekking tot toestellen en processen voor de inspectie van Ball Grid Array (BGA) halfgeleidercomponenten. In mei 2007 besliste de federale rechtbank, in een uitspraak waartegen Scanner in beroep is gegaan, dat ICOS geen inbreuk pleegde op de octrooien van Scanner en dat de octrooien van Scanner ongeldig zijn gelet op de stand van de techniek en onafdwingbaar gelet op het onbillijk gedrag van Scanner. ICOS ontwikkelt en produceert inspectiesystemen voor de halfgeleider verpakkingsindustrie en interconnectie applicaties. ICOS is marktleider op het gebied van inspectiesystemen voor uitgaande controle van chips, vooraleer ze ingebouwd worden in allerlei toepassingen zoals PC's, auto's of draagbare telefoons. De ICOS systemen voeren twee- en drie-dimensionele inspecties uit voor de visuele controle van elektronische chips, wafers, zonnecellen, substraten en contactdozen. Naast de inspectie systemen biedt ICOS ook inspectie modules aan voor inbouw. Het hoofdkantoor van ICOS is gevestigd in Leuven en verder heeft ICOS onderzoeks- en ontwikkelingscentra in België, Duitsland en Hong Kong en productiefaciliteiten in België, Hong Kong en China en verkoops- en ondersteuningskantoren in Japan, de USA, Singapore, Hong Kong, Taiwan en Korea. ICOS Vision Systems NV is te bereiken op www.icos.be