Steven Braekeveldt benoemd tot CEO van Fortis Insurance International Europe

Fortis Insurance heeft met ingang van 1 december 2007 Steven Braekeveldt (47) benoemd als CEO van Fortis Insurance International Europe. Steven Braekeveldt krijgt de leiding over de Europese verzekeringsactiviteiten van Fortis buiten België en Nederland. Hij gaat rapporteren aan Peer van Harten, de CEO van Fortis Insurance. Steven Braekeveldt volgt Jacob Westerlaken op die een functie buiten Fortis heeft aanvaard. Voordat hij in 2006 bij Fortis Insurance aan de slag ging, werkte Braekeveldt voor ING, waar hij verantwoordelijk was voor activiteitenop het gebied van bankieren en verzekeren in Hongkong, Singapore en Mexico. Peer van Harten: "Fortis Insurance International is de afgelopen jaren fors gegroeid. Ik weet zeker dat Steven dankzij zijn brede internationale ervaring uitstekend werk zal verrichten bij de verdere aansturing van onze activiteiten. Ik wil Jacob hartelijk bedanken voor zijn bijdrage aan de versterking van de positie van Fortis als innovatieve en internationale speler. Ik wens hem veel succes in zijn verdere loopbaan." Steven Braekeveldt: "De grote aantrekkingskracht van Fortis was voor mij altijd de bewezen staat van dienst in multi-channeldistributie. Ik ben zeer verheugd dat ik nu, als CEO van FII Europe, de kans krijg om een wezenlijke bijdrage te leveren aan de internationale groeistrategie van Fortis." Fortis is een internationale financiële dienstverlener op het gebied van bankieren en verzekeren. Wij bieden onze particuliere, zakelijke en institutionele klanten een breed pakket van producten en diensten via de eigen kanalen, in samenwerking met het verzekeringsintermediair en via andere distributiepartners. Met een marktkapitalisatie van EUR 48,5 miljard (31/10/2007), behoort Fortis tot de 15 grootste financiële instellingen van Europa. Onze sterke solvabiliteit, onze aanwezigheid in meer dan 50 landen en de toewijding en het professionalisme van onze 60.000 medewerkers stellen ons in staat om mondiale kracht te combineren met lokale flexibiliteit, een combinatie die garant staat voor optimale dienstverlening. Meer informatie is beschikbaar op www.fortis.com Perscontacten: Brussel: +32 (0)2 565 35 84 Utrecht: +31 (0)30 226 32 19 Investor Relations: Brussel: +32 (0)2 565 53 78 Utrecht: +31 (0)30 226 65 66