Akzo Nobel kondigt verdere goedkeuring verkoop OBS aan

Amsterdam, 16 november 2007 - Schering-Plough Corporation heeft toestemming gekregen van de Amerikaanse Federal Trade Commission (FTC) voor de geplande overname van Organon BioSciences N.V. (OBS) van Akzo Nobel N.V. In verband met de voorwaarden die aan de toestemming van de FTC verbonden zijn, zullen Schering-Plough en de diergeneeskundige activiteit van OBS, Intervet, in de VS drie pluimveevaccins afstoten. Producten voor de humane gezondheidszorg hoeven niet afgestoten te worden. De overeenkomst ter waarde van EUR 11 miljard werd in maart aangekondigd. Schering-Plough heeft al goedkeuring van de Europese Commissie voor de overname. Akzo Nobel en Schering-Plough gaan er nog steeds vanuit dat de overname voor het einde van het jaar afgerond wordt. - - - Noot voor de redactie Akzo Nobel is een Fortune Global 500-onderneming met een notering aan Euronext Amsterdam. De onderneming is ook industrieleider op de ranglijst van chemische bedrijven in de Dow Jones Sustainability Indexes en tevens opgenomen in de FTSE4Good Index. Onze multiculturele organisatie met hoofdkantoor in Nederland voorziet afnemers wereldwijd van verven en lakken, chemische producten en producten voor humane en veterinaire farma. Met circa 62.000 medewerkers opereren wij in deze vier segmenten met werkmaatschappijen in meer dan 80 landen. De geconsolideerde omzet over 2006 bedroeg EUR 13,7 miljard. De financiële resultaten over 2007 worden op 8 maart 2008 bekendgemaakt. Internet: www.akzonobel.com Niet voor publicatie - voor meer informatie: Akzo Nobel nv Corporate Media Relations, tel. +31 20 502 7833 Contact: Marc Michelsen