BinckBank ziet afgelopen weken forse aanwas nieuwe beleggingsrekeningen

BinckBank N.V. ziet de afgelopen weken een forse aanwas van nieuwe beleggingsrekeningen bij zowel Binck als Alex Beleggersbank. Een signaal dat veel mensen de huidige koersdalingen aangrijpen als instapmoment. Nick Bortot, bestuurslid: "De afgelopen maanden zagen we drie typen beleggers. De belegger die uitstapt en beleggen voorlopig voor gezien houdt, de buy & hold belegger die niets doet en wacht tot de markt weer aantrekt en de actieve belegger die met behulp van opties en futures profiteert van de beweeglijkheid. Sinds enkele weken is het aantal nieuw geopende beleggingsrekeningen fors gestegen. Het aantal aanvragen voor nieuwe rekeningen is historisch hoog en vergelijkbaar met het succesvolle eerste kwartaal van 2007. We zien deze trend zowel in Nederland als België. Hieruit concluderen wij dat er een nieuwe groep beleggers is die de huidige stand van de beurzen als een goed instapmoment ziet. Natuurlijk verwelkomen wij deze nieuwe klanten graag. We denken echter ook aan onze bestaande klanten. Uiteraard hebben ook zij verliezen geleden. Voor deze klanten organiseren we met de Alex Academy - verspreid over het land - speciale bijeenkomsten, waarin wordt stilgestaan bij de vraag op welke manier kan worden omgegaan met de crisis. De animo voor deze bijeenkomsten is zo overweldigend, dat we hebben besloten meer sessies te organiseren."