Systemair får stor order

Pressmeddelande 14 juni 2017

Systemairs  (NASDAQ OMX Stockholm: SYSR) dotterbolag, Menerga GmbH, i Tyskland har fått en stor order till ett värde på ca 15 miljoner euro till det tyska företaget Linde AG, München Tyskland.

Ordern består av 226 specialkonstruerade luftbehandlingsaggregat för en processventilationsanläggning med väldigt hög teknisk standard och krav på explosionssäkerhet. De kommer att installeras tillsammans med 27 kylmaskiner och 23 dry coolers. Kunden är tyska Linde AG, München Tyskland.

"Vi är stolta över att bli utvalda att få leverera luftbehandlingsaggregat som har dessa höga krav. Menerga GmbH är kända för sin kompetens inom området och denna order bekräftar att våra kunder har förtroende för vår kvalitet och tillförlitlighet.", säger Frank Ernst, VD Menerga GmbH.

För ytterligare information kontakta:
Roland Kasper, CEO, + 46 73 094 40 13, +46 222 440 13
Anders Ulff, CFO, + 46 70 577 40 09, +46 222 44 009

Systemair AB, 739 30 Skinnskatteberg, +46 222 440 00, www.systemair.com

Systemair i korthet
Systemair är ett ledande ventilationsföretag med verksamhet i 50 länder i Europa, Nord- och Sydamerika, Mellanöstern, Asien och Sydafrika.  Bolaget omsatte 6,9 miljarder kronor räkenskapsåret 2016/17 och har för närvarande cirka 5 200 anställda Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat.  Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 10 procent.

Systemair har en väletablerad verksamhet på tillväxtmarknader. Koncernens produkter marknadsförs under varumärkena Systemair, Frico, Fantech och Menerga.  Systemair är sedan oktober 2007 noterat på OMX Nordiska börs i Stockholm på listan för medelstora bolag.  Koncernen omfattar ett 70-tal bolag.

Pressrelease_Systemair_Linde-SV

Source: Systemair AB via GlobeNewswire