Resultaten eerste halfjaar 2009

Mechelen, 31 juli 2009 - Telenet Group Holding NV ("Telenet" of "de onderneming") (Euronext Brussel: TNET) maakt haar niet-geauditeerde geconsolideerde resultaten bekend volgens de International Financial Reporting Standards zoals goedgekeurd door de Europese Unie ("EU GAAP") voor de zes maanden eindigend op 30 juni 2009. BELANGRIJKSTE HOOGTEPUNTEN * Aanhoudend succes van productbundles resulteerde in een solide nettogroei van het aantal abonnees in K2 2009 voor breedband (+30.000), vaste telefonie (+29.000) en digitale tv (+76.000); *Omzet bedroeg ¤ 577,4 miljoen, een stijging met 17% tegenover het voorgaande jaar; *EBITDA(2) steeg met 26% tegenover het voorgaande jaar tot ¤ 304,7 miljoen, resulterend in een EBITDA-marge van 52,8%; *Bedrijfswinst groeide met 35% in vergelijking met het voorgaande jaar naar ¤ 155,9 miljoen; *Bedrijfsinvesteringen(3) van ¤ 151,8 miljoen, inclusief ¤ 61.1 miljoen investeringen in set-topboxverhuur; * Vrije kasstroom(4) bedroeg ¤ 92,6 miljoen, overeenstemmend met 16% van de omzet; *Nettowinst van ¤ 47,7 miljoen in vergelijking met ¤ 49,0 miljoen tegenover het voorgaande jaar; *Nettowinst, uitgezonderd winsten/verliezen op afgeleide financiële instrumenten (1), van ¤ 61,8 miljoen in vergelijking met ¤ 7,9 miljoen tijdens de eerste jaarhelft 2008; *Groeivooruitzichten voor EBITDA voor het volledige jaar 2009 verhoogd naar >15%, omzetgroei naar >14%; *Nettohefboomratio voor bevoorrechte schulden tegenover EBITDA gedaald tot 3,0x per 30 juni 2009 vs. 3,7x per 31 december 2008. In bijlage vindt u het volledige persbericht. Dit persbericht is oorspronkelijk gedistribueerd door Hugin. Enkel de afzender is verantwoordelijk voor de inhoud van dit bericht.