ABLYNX KONDIGT WEBCAST AAN VAN HAAR PRESENTATIE TIJDENS DE 28STE JAARLIJKSE J.P. MORGAN HEALTHCARE CONFERENTIE

GENT, België, 6 januari 2010 ? Ablynx [Euronext Brussels: ABLX] heeft vandaag meegedeeld dat haar bedrijfspresentatie tijdens de 28(ste) jaarlijkse J.P. Morgan Healthcare conferentie zal gewebcast worden op woensdag 13 januari om 11.00 uur PST / 20.00 uur CET. De presentatie, gevolgd door een vraag- en antwoordsessie, zal worden geleid door Dr Edwin Moses, Gedelegeerd Bestuurder en Voorzitter van Ablynx. De presentatie zal live worden uitgezonden en is toegankelijk via de home page van Ablynx? website www.ablynx.com . Een herhaling van de webcast blijft standaard gedurende 30 dagen (tot 12 februari 2010) beschikbaar op de website. Om een tijdige verbinding te verzekeren, wordt aanbevolen dat deelnemers ten minste 10 minuten vóór de geplande webcast registreren. -einde- Over Ablynx [Euronext Brussels: ABLX] - http://www.ablynx.com Ablynx is een biofarmaceutische onderneming die zich toelegt op het onderzoek naar en de ontwikkeling van Nanobodies, een nieuwe klasse van therapeutische proteïnen, op basis van fragmenten van enkel-domein antilichamen, voor diverse ernstige en levensbedreigende menselijke ziekten. Ablynx werd opgericht in 2001 in Gent en telt momenteel meer dan 230 werknemers. Ablynx sloot een succesvolle initiële beursintroductie (IPO) af op Euronext Brussels [ABLX] op 7 november 2007. Ablynx ontwikkelt een portfolio van op Nanobody-gebaseerde therapeutische programma?s voor diverse belangrijke ziektegebieden, met inbegrip van ontstekingen, trombose, oncologie en de ziekte van Alzheimer. Nanobodies( )werden gegenereerd tegen meer dan 150 verschillende ziektedoelwitten. Effectiviteitsgegevens werden bekomen in 26 in vivo modellen voor Nanobodies voor een waaier van verschillende doelwitten. Ablynx heeft een omvangrijke octrooipositie in het domein van Nanobodies voor toepassingen in de gezondsheidszorg en bezit de exclusieve en wereldwijde rechten op meer dan 50 families van toegekende octrooien en lopende octrooiaanvragen, met inbegrip van de ?Hamers?-octrooien die de basisstructuur, de samenstelling, de aanmaak en het gebruik van Nanobodies beschrijven. Ablynx heeft lopende onderzoeksovereenkomsten en belangrijke samenwerkingsakkoorden met verscheidene grote farmaceutische bedrijven, waaronder Boehringer Ingelheim, Merck Serono, Novartis en Pfizer (voorheen Wyeth Pharmaceuticals). Ablynx bouwt een uiteenlopende en brede portfolio van therapeutische Nanobodies uit, zowel via deze samenwerkingsovereenkomsten als via haar eigen interne onderzoeksprogramma?s. Voor bijkomende informatie, gelieve contact op te nemen met: Ablynx: Dr Edwin Moses Chairman and CEO t:   +32 (0)9 262 00 07 m: +44 (0)7771 954 193 /     +32 (0)473 39 50 68 e:  edwin.moses@ablynx.com Eva-Lotta Allan Chief Business Officer t:   +32 (0)9 262 00 75 m: +32 (0)475 78 36 21 /     +44 (0)7990 570 900 e:  eva-lotta.allan@ablynx.com [HUG#1370936] Volledige versie van het persbericht: http://hugin.info/137912/R/1370936/335364.pdf