Fortis en UBS AG - Kennisgeving

In het kader van de transparantievereisten, heeft UBS AG op 13 januari 2010 een kennisgeving ingediend waarin wordt aangegeven dat, op 7 januari 2010, hun belangonder de statutaire drempel van 3% van de door Fortis uitgegeven aandelen is gekomen. Een kopie van de kennisgeving van UBS AG is als bijlage bij dit persbericht gevoegd. De door Fortis ontvangen kennisgevingen zijn beschikbaar op de website van Fortis in de rubriek 'Investor Relations - Het aandeel - Transparantievereisten' (http://www.fortis.com/nl/aandeelhouders/transparantievereisten.asp). Fortis bestaat uit (1) een participatie van 75% in AG Insurance, (2) Fortis Insurance International, (3) een belang van 45% in Royal Park Investments - een entiteit waarin een gestructureerde kredietenportefeuille is ondergebracht - en (4) de financiële activa en verplichtingen van de verschillende financiële vehikels. AG Insurance is de onbetwistbare marktleider op de Belgische markt in zowel Individual Life als Employee Benefits. Ook in Non-Life behoort AG Insurance tot de topspelers op de markt. De internationale verzekeringsactiviteiten (Fortis Insurance International) zijn aanwezig in het Verenigd Koninkrijk - waar Fortis de derde grootste speler is op de markt voor particuliere autoverzekeringen -Frankrijk, Hongkong, Duitsland, Turkije en Oekraïne, en in joint ventures in Luxemburg (Leven), Italië, Portugal - waar Millenniumbcp Fortis een duidelijke marktleider is - China, Maleisië, India en Thailand. Fortis telt momenteel meer dan 10.000 medewerkers. Perscontact: Brussel : +32 (0)2 565 22 66 Investor Relations: Brussel : +32 (0)2 565 53 78 Utrecht: +31 (0)30 226 65 66 [HUG#1373622] Pdf versie persbericht: http://hugin.info/134212/R/1373622/336611.pdf Kennisgeving: http://hugin.info/134212/R/1373622/336612.pdf