BinckBank meldt: TOM verwelkomt ABN AMRO als nieuwe

BinckBank meldt: TOM verwelkomt ABN AMRO als nieuwe aandeelhouder TOM, The Order Machine, maakt bekend dat ABN AMRO Clearing Bank N.V. (ABN AMRO) een aandelenbelang van 25% in TOM verkrijgt.TOM is een joint venture van Optiver, BinckBank en ABN AMRO. Zie bijgaand persbericht van TOM. Over BinckBank N.V. BinckBank is de grootste, onafhankelijke Nederlandse online bank voor beleggers met eentop-5 positie in Europa. Wij bieden onze klanten snelle en goedkope toegang tot allebelangrijke financiële markten ter wereld, online vermogensbeheerdiensten, online sparen en zeer uitgebreide marktinformatie. Naast particuliere beleggers bedient BinckBank ook vermogensbeheerders, banken en verzekeraars. Via het online product (BPO) neemt BinckBank het volledige effectentransactie- en bijbehorende bancaire administratieproces uit handen. Daarnaast kan ook gekozen worden voor enkel het afnemen van een softwarelicentie, waarbij de professionele klant zelf zorgt voor de uitvoering van haar dienstverlening. BinckBank is een op Euronext Amsterdam genoteerde onafhankelijk online bank met vestigingen in Nederland, België, Frankrijk en Spanje. BinckBank heeft eind 2009 526 voltijd medewerkers in dienst. De activiteiten van BinckBank vinden plaats in twee business units, Retail en Professional Services. BinckBank werd opgericht in 2000 en heeft thans meer dan 390.000 rekeninghouders. Persvoorlichting: Harmen van der Schoor t: 020 - 522 03 78 e:hvdschoor@binck.nl Investor Relations: Anneke Hoijtink t: 020 - 522 03 72 e: ahoijtink@binck.nl BinckBank N.V. Vijzelstraat 20 1017 HK Amsterdamwww.binck.com Persbericht PERSBERICHT Amsterdam, 13 juli 2010 TOM verwelkomt ABN AMRO als nieuwe aandeelhouder TOM, The Order Machine, maakt bekend dat ABN AMRO Clearing Bank N.V. (ABN AMRO) een aandelenbelang van 25% in TOM verkrijgt. De transactie vindt plaats onder voorbehoud van goedkeuring van de relevante toezichthouders. Op basis van de transactie zal ABN AMRO een aandelenbelang van 25% verkrijgen in TOM. ABN AMRO verzorgt de clearing van transacties die via TOM tot stand komen en beschikt nu over een optie om orders in aandelen en derivaten via TOM aan te bieden. Ook mag ABN AMRO, naast de bestaande aandeelhouders Optiver Holding B.V. (Optiver) en BinckBank N.V. (BinckBank), één lid van de raad van commissarissen voordragen. Het aandelenbelang van Optiver en BinckBank in TOM zal als gevolg van de deelneming van ABN naar evenredigheid verwateren. Willem Meijer, CEO van TOM: "Het is altijd de bedoeling geweest om TOM open te stellen voor geïnteresseerde marktpartijen. Ik ben verheugd met de toetreding van ABN AMRO als nieuwe aandeelhouder, omdat de bank hiermee vertrouwen uitspreekt in de toekomst van TOM. Dit is een belangrijk signaal naar de markt." TOM verwacht binnenkort van start te gaan met de handel in aandelen op de door haar geëxploiteerde Multilateral Trading Facility (MTF). Het verzoek om de vergunning van de MTF van TOM uit te breiden met derivaten is bij de toezichthouder in behandeling. TOM voert momenteel besprekingen met andere geïnteresseerde marktpartijen, zoals banken, brokers en market makers. Zodra de MTF van TOM operationeel is met de handel in aandelen zal EMCF als Central Counterparty (CCP) gaan optreden. EMCF is Europa's grootste clearingorganisatie en staat garant voor de afwikkeling van aandelentransacties. Voor meer informatie: Carl Byoir & Associates Edwin van Wijk +31 (0)20 - 642 79 09 evwijk@carlbyoir.com Over de TOM groep TOM, een initiatief van Optiver en BinckBank, geeft uitvoering aan de door de Markets in Financial Instruments Directive (MiFID) voorgeschreven "best execution" van transacties in financiële instrumenten. Tegelijkertijd wordt door TOM invulling gegeven aan de doelstelling van de MiFID om concurrentie tussen beurzen en MTF's te bevorderen. Uiteindelijk resulteert dit in betere uitvoeringsprijzen voor beleggers en lagere transactiekosten. TOM bestaat uit een voordelige, transparante en open MTF (TOM MTF) en een "zoekmachine" die de beste uitvoeringsprijzen op de verschillende beurzen en MTF's selecteert (TOM Smart Execution). TOM Smart Execution zoekt op verschillende beurzen en MTF's, waaronder op TOM MTF, naar de beste prijs waartegen een order in financiële instrumenten kan worden uitgevoerd. [HUG#1431384] TOM verwelkomt ABN AMRO als aandeelhouder: http://hugin.info/130685/R/1431384/377857.pdf This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: BinckBank N.V. via Thomson Reuters ONE