Gamma Holding onderzoekt verkoop Vlisco Group

Gamma Holding is de afgelopen periode door diverse partijen benaderd die interesse hebben getoond om de activiteiten van Vlisco Group over te nemen. De onderneming voert op dit moment met één partij concrete gesprekken over de mogelijkheden van een dergelijke transactie, op een wijze die recht doet aan de belangen van alle stakeholders. Hierbij is het uitgangspunt dat de productie op de huidige locaties zal worden voortgezet. Het onderzoek naar de mogelijke verkoop van Vlisco Group past in de strategie van Gamma Holding om haar financiële positie te versterken. Vlisco Group ontwerpt en produceert kleurrijke geverfde en bedrukte Afrikaanse modestoffen die zijn gebaseerd op een in eigen huis ontwikkeld batikproces. De hoogwaardige stoffen zijn vooral bestemd voor het top- en middensegment van de West-Afrikaanse markt, waar het bedrijfsonderdeel al meer dan een eeuw met succes opereert. Raad van Bestuur Gamma Holding N.V. Helmond, 16 juli 2010 Profiel Gamma Holding is met 6.500 medewerkers actief in 42 landen en bestaat uit vijf business units: Ammeraal Beltech, Clear Edge Filtration, Dimension-Polyant, Bekaert Textiles en Vlisco Group. Deze bedrijfsonderdelen ontwikkelen, produceren en verkopen wereldwijd hoogwaardige, innovatieve producten, variërend van proces- en transportbanden en filterproducten tot aan zeildoek, matrastijk en Afrikaanse modestoffen. De business units van Gamma Holding nemen met deze activiteiten wereldwijd vooraanstaande marktposities in. Het hoofdkantoor is gevestigd in Helmond (Nederland) en de aandelen zijn genoteerd aan Euronext Amsterdam. Kijk voor meer informatie opwww.gammaholding.nl. [HUG#1432246] Klik hier voor pdf file: http://hugin.info/130740/R/1432246/378480.pdf This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Gamma Holding NV via Thomson Reuters ONE