Corio benoemt CEO voor Corio Nederland

Corio heeft overeenstemming bereikt met Jan Willem Weissink over zijn benoeming tot CEO van Corio Nederland. De heer Weissink  zal Ahold verlaten, hij was daar werkzaam als Senior Vice President van Ahold Europe Real Estate & Construction. Weissink heeft sinds 2001 een aantal vastgoedfuncties binnen Ahold gehad. Na zijn benoeming zal de Raad van Bestuur van Corio Nederland bestaan uit vier leden: Jan Willem Weissink (CEO), Dick Bogaards (CFO), Caroline Kievit (COO) en Paul Tankink (CDO). Weissink zal op 1 juli 2011 in dienst treden. Alvorens in 1996 in dienst te treden van Ahold heeft Weissink meerdere internationale commerciële functies bekleed binnen Nutricia. Hij begon zijn loopbaan binnen Ahold bij Marvelo (eigen koffielabel) als Sales & Marketing Manager. In 2001 werd hij Senior Acquisition Manager voor Ahold Vastgoed, in 2003 Director Acquisitions van Ahold Vastgoed, in 2005 Managing Director voor Ahold Vastgoed, in 2009 Vice President van Ahold Real Estate & Construction en sinds 2011 is hij Senior Vice President van Ahold Europe Real Estate & Construction. In deze laatste functie was hij verantwoordelijk voor alle vastgoed- en bouwactiviteiten binnen Ahold Europe. Weissink is ook voorzitter van de Nederlandse Raad van Winkelcentra (NRW). De ruime ervaring en kennis van de heer Weissink op het gebied van retail en vastgoed, evenals zijn visie op het creëren van Favourite Meeting Places voor zowel winkeliers als consumenten, passen bij de strategie van Corio. In combinatie met zijn open en 'recht door zee' persoonlijkheid en leiderschapsvaardigheden, maakt dit hem de meest geschikte kandidaat voor deze positie. Weissink heeft een Master in Business Administration (MBA) gehaald. Per 31 maart 2011 bestaat de portefeuille van Corio in Nederland uit 37 operationele winkelcentra met een waarde van € 1,9 miljard. De Nederlandse winkelcentra vertegenwoordigen 28% van de totale portefeuille van Corio. Naast de operationele winkelcentra werkt Corio Nederland momenteel aan 13 (her)ontwikkelingsprojecten, waarmee naar verwachting een totaal bedrag van circa € 1,0 miljard gemoeid zal zijn. Corio streeft ernaar de huidige portefeuille te versterken door actieve investeringen en desinvesteringen en (her)ontwikkeling van de beheerde winkelcentra met als doel Favourite Meeting Places te creëren. De Raad van Bestuur van Corio Nederland is verantwoordelijk voor alle operationele activiteiten, zoals investeren in en het (her)ontwikkelen, optimaliseren, beheren en verhuren van winkelcentra. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van de ervaring die Corio op Europees niveau bezit. Corio is één van de grootste beursgenoteerde vastgoedbeleggingsfondsen in Europa. Corio's portefeuille van € 7,1 miljard bestaat voor 96% uit winkelcentra, verspreid over de zes thuismarkten Nederland, Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland en Turkije. Corio voert het management van haar winkelcentra in eigen beheer uit. This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Corio NV via Thomson Reuters ONE [HUG#1514068]