Gezamenlijk persbericht Heijmans en Provincie Noord-Holland: Werkzaamheden N23 Westfrisiaweg hervat

Provincie Noord-Holland en Heijmans bereiken overeenstemming

Heijmans en de Provincie Noord-Holland hebben overeenstemming bereikt over het project N23 Westfrisiaweg. Beide partijen hebben onderling afspraken gemaakt over de verdere planning en uitvoering van het project. Heijmans hervat met onmiddellijke ingang de werkzaamheden aan de N23 Westfrisiaweg en verwacht de weg eind 2018 open te kunnen stellen voor het verkeer. Ook wordt de lopende arbitragezaak opgeschort.

Over de uitvoering van het project was verschil van inzicht ontstaan, dat te maken had met bodemgesteldheid. Intensieve gesprekken hebben ervoor gezorgd dat overeenstemming is bereikt over de voortzetting van het project.

Gedeputeerde Elisabeth Post (Mobiliteit): "Hervatting van het werk aan de N23 Westfrisiaweg is in het belang van de inwoners en ondernemers van West-Friesland. Die verantwoordelijkheid voelden we nadrukkelijk samen met Heijmans. We hebben intensief gesproken. Het was niet altijd eenvoudig, maar wel constructief. Daarom konden we toch een goede oplossing vinden en tot overeenstemming komen. Ik ben blij dat het werk nu zo snel mogelijk wordt hervat en dat we samen met Heijmans aan de slag gaan om de weg eind 2018 open te kunnen stellen."

Ruud Majenburg, lid Raad van Bestuur Heijmans: "Met het bereiken van de overeenkomst komt een einde aan een ongewenste situatie voor weggebruikers, omwonenden en bedrijven. We zijn blij dat de pogingen die we ondernamen om een oplossing te vinden uiteindelijk hebben geleid tot deze overeenkomst. We zullen gezamenlijk optrekken in het verder afronden van het project."

Heijmans zal op donderdag 16 februari 2017 vóór beurs via een separaat persbericht de consequenties voor het bedrijfsresultaat en de financiering bekend maken.

Voor meer informatie / niet voor publicatie:

Heijmans

Marieke Swinkels-Verstappen