Herlancering Beter Bed-formule in de Benelux

Beter Bed wordt door haar klanten al 30 jaar buitengewoon hoog gewaardeerd. De uitstraling van de winkel, de prijs-kwaliteitverhouding, de kennis van de verkopers, de garanties, de bezorging en de after-sales services scoren stuk voor stuk hoog. Niet-klanten blijken hier veel minder van op de hoogte. Bij deze groep werkt ook de huidige uitstraling en communicatie minder goed. Het is daarom tijd Beter Bed kwalitatiever en aantrekkelijker te positioneren zónder ook maar enigszins te willen tornen aan de belangrijke geruststelling dat Beter Bed de beste prijs biedt voor goede kwaliteit. Het nieuwe logo van Beter Bed is daarom moderner en vriendelijker, maar blijft onder meer door het gebruik van dezelfde kleuren herkenbaar. Het neemt geen grote afstand van het vertrouwde, oude logo. Ook de Beter Bed-winkels worden buiten en binnen opgefrist. In de nieuwe communicatie richting de consument speelt de inkoper van Beter Bed (we noemen hem Bert) de hoofdrol. Omdat Beter Bed met meer dan 1.000 winkels in Europa onder andere marktleider is in Nederland en Duitsland is onze inkoper dus ook de GROOTSTE inkoper, die daardoor hele grote kortingen kan bedingen bij de bedden- en matrassenfabrikanten. Die gedachte is ook letterlijk opgepakt en doorgevoerd in de communicatie zoals u onder andere kunt zien op de foto en de commercials (zie onderstaande links). De "GROOTSTE inkoper" speelt in de Benelux vanaf 23 december op televisie, op de radio, op het internet, thuis in de brievenbus, in de krant én in de winkel een hoofdrol. Zijn motto en slogan is: "Dat is het grote voordeel van de grootste inkoper"! http://youtu.be/p5uHB8_mW7w http://youtu.be/vDumouUOcDY http://youtu.be/5xpISv7uuA8 Profiel Beter Bed Holding is actief in de Europese markt voor slaapcomfort. De activiteiten omvatten detailhandel met in totaal 1.183 winkels per eind september 2013 via de ketens Beter Bed (Nederland en België), Matratzen Concord (Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Nederland en België), El Gigante del Colchón (Spanje), BeddenREUS en Slaapgenoten (beide actief in Nederland) en Schlafberater.com (Zwitserland). Verder is Beter Bed Holding N.V. via haar dochter DBC International actief in de ontwikkeling en groothandel van merkartikelen in de slaapkamerbranche in Nederland, Duitsland, België, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland, Turkije en in het Verenigd Koninkrijk. Beter Bed Holding N.V. behaalde in 2012 een netto-omzet van € 397,3 miljoen. 65% van de netto-omzet van de groep wordt buiten Nederland gerealiseerd. Het aandeel Beter Bed Holding is sinds december 1996 genoteerd aan NYSE Euronext Amsterdam en is opgenomen in de Amsterdam Small cap Index. Voor meer informatie: ___________________________________________________________________ Ton Anbeek                                        Bart Koops Directievoorzitter                                        Financieel Directeur +31 (0)413 338819                                       +31 (0)413 338819 +31 (0)6 53662838                                       +31 (0)6 46761405 ton.anbeek@beterbed.nl                              bart.koops@beterbed.nl Klik op onderstaande links voor de pdf van het persbericht en foto. persbericht 20-12-2013: http://hugin.info/132850/R/1751270/590296.pdf foto persbericht 20-12-2013: http://hugin.info/132850/R/1751270/590299.jpeg This announcement is distributed by GlobeNewswire on behalf of GlobeNewswire clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Beter Bed Holding NV via GlobeNewswire [HUG#1751270]