ABLYNX PRESENTEERT TIJDENS DE 32e JAARLIJKSE J.P. MORGAN HEALTHCARE CONFERENTIE EN GEEFT UPDATE VAN HAAR TTP PROGRAMMA

GENT, België, 13 januari 2014 - Ablynx [Euronext Brussels: ABLX] deelt vandaag mee dat ze op donderdag 16 januari 2014 om 14u00 PST / 23u00 CET (Belgische tijd) een presentatie zal geven tijdens de 32(e) jaarlijkse J.P. Morgan Healthcare conferentie. Dr Edwin Moses, Gedelegeerd Bestuurder van Ablynx, zal een bedrijfspresentatie geven die een update zal omvatten van Ablynx' anti-WF Nanobody, caplacizumab, voor de behandeling van verworven trombotische trombocytopenische purpura (TTP), een zeldzame bloedziekte. Sinds de aanpassing van het studieprotocol in september 2013 werd enige vordering in de recrutering waargenomen, maar niettemin heeft Ablynx beslist om de recrutering voor deze studie nu te beëindigen om een vroegere analyse van de gegevens voor mogelijke proof-of- concept uit te voeren. De Fase II gegevens worden nu in de eerste helft van 2014 verwacht en als de resultaten veelbelovend zijn, zal een Fase III studie naar verwachting starten in 2015. De presentatie zal toegankelijk zijn via de website van de Vennootschap, www.ablynx.com, onder 'Nieuws & Events>komende events'. Over Ablynx Ablynx is een biofarmaceutische onderneming die zich toelegt op het onderzoek naar en de ontwikkeling van Nanobodies(®), een nieuwe klasse van therapeutische proteïnen, op basis van fragmenten van enkel-domeinantilichamen, voor diverse ernstige menselijke ziekten, met inbegrip van ontstekingen, hematologie, oncologie en ademhalingsziekten. Vandaag heeft de Vennootschap bij benadering 30 projecten in de productportefeuille en zeven Nanobodies zijn in klinische ontwikkeling. Ablynx heeft lopende onderzoeksovereenkomsten en belangrijke samenwerkingsakkoorden met verscheidene grote farmaceutische bedrijven, waaronder AbbVie, Boehringer Ingelheim, Eddingpharm, Merck & Co, Merck Serono en Novartis. De Vennootschap heeft haar hoofdzetel in Gent, België. Voor meer informatie kunt u terecht op www.ablynx.com. Voor bijkomende informatie, gelieve contact op te nemen met Ablynx: Dr Edwin Moses Gedelegeerd Bestuurder t:   +32 (0)9 262 00 07 m: +44 (0)7771 954 193 /      +32 (0)473 39 50 68 e:  edwin.moses@ablynx.com Marieke Vermeersch Associate Director Investor Relations t:   +32 (0)9 262 00 82 m: +32 (0)479 49 06 03 e:  marieke.vermeersch@ablynx.com Volg ons op Twitter @AblynxABLX Ablynx media relaties Consilium Strategic Communications: Mary-Jane Elliott, Amber Bielecka, Lindsey Neville t:  +44 207 920 2345 e: ablynx@consilium-comms.com persbericht in pdf: http://hugin.info/137912/R/1754016/591770.pdf This announcement is distributed by GlobeNewswire on behalf of GlobeNewswire clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Ablynx via GlobeNewswire [HUG#1754016]