Gemalto en United Nations Federal Credit Union maken betalen veiliger met snellere, wereldwijde uitgifte van EMV-kaarten

Amsterdam en Long Island City, New York, 5 februari 2014 - Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), een wereldwijd toonaangevende onderneming op het gebied van digitale beveiliging, stelt UNFCU-leden (United Nations Federal Credit Union) over de hele wereld in staat om snel aan een nieuwe EMV-kaart[1] (Europay, MasterCard en VISA) te komen. Via een wereldwijd netwerk van servicecentra, zorgt Allynis, de wereldwijde kaartuitgifteservice van Gemalto, voor een probleemloze uitgifte van EMV-kaarten vanuit regionale centra die zich altijd dicht bij de kaarthouder bevinden. Voorheen werden de kaarten voor UNFCU uitgegeven vanuit slechts één locatie in Noord-Amerika. Gemalto, die wereldwijd inmiddels meer dan een miljard EMV-kaarten heeft uitgegeven, heeft de uitgifteservice eenvoudiger en efficiënter gemaakt voor UNFCU en haar kaarthouders die zich over de hele wereld bevinden. Met de wereldwijde kaartuitgifteservice Allynis worden de EMV-kaarten van UNFCU nu geproduceerd in en gedistribueerd vanuit meerdere servicecentra in Europa, het Verre Oosten en Noord-Amerika. Leden ontvangen hun kaart van het dichtstbijzijnde servicecentrum. Dankzij deze oplossing worden levertijden en verzendkosten gereduceerd en kunnen UNFCU-leden hun pas ontvangen waar en wanneer zij deze nodig hebben. In 2010 was de in Long Island City (New York) gevestigde UNFCU de eerste financiële instelling in de Verenigde Staten die een EMV-creditcard introduceerde. Sinds de implementatie van EMV heeft UNFCU te maken gehad met minder fraudegevallen in zijn VISA® Elite- en VISA Azure- creditcardportefeuilles[2] wanneer transacties worden geautoriseerd door winkeliers die betalingen met EMV-chips en PIN verwerken. Naarmate meer landen overstappen op deze wereldwijde standaard, ondervinden reizigers uit de Verenigde Staten in toenemende mate grote problemen bij het gebruik van de oude technologie op basis van magneetstripkaarten, met name bij het betalen in taxi's of bij onbemande kiosken. Daarnaast staan reizigers uit de VS die in andere landen een kaart met magneetstrip gebruiken, meer bloot aan fraude dan wanneer zij kaarten met EMV-chips zouden gebruiken. "Wij willen onze internationale gemeenschap beter van dienst zijn met een zeer alert reagerende service voor het vervangen van verloren kaarten en voor kaarten die voor het eerst worden uitgegeven aan leden die naar het buitenland gaan", aldus Merrill Halpern, Assistant Vice President van Card Services bij UNFCU en tevens lid van de Board of Advisors van EMVCo. "Met de uitgebreide ervaring van Gemalto op het gebied van wereldwijde EMV-implementatie en zijn uitgebreide netwerk van vestigingen, kunnen wij nu tijdig kaarten leveren aan onze leden die op reis zijn, ongeacht waar zij zich op dat moment bevinden." "Dankzij de technologie van Gemalto profiteren UNFCU-kaarthouders zowel thuis als in het buitenland van betere beveiliging en meer gebruiksgemak", zegt Sebastien Cano, President North America bij Gemalto. "Via onze gecertificeerde uitgiftecentra verspreid over de hele wereld kunnen wij onze klanten direct van dienst zijn wanneer hun creditcard moet worden vervangen. Dat is vooral belangrijk voor UNFCU, want er zijn maar weinig financiële instellingen in de wereld die UNFCU overtreffen qua mobiliteit van haar leden." [1] EMV is de wereldwijde standaard voor veilig betalen die in meer dan 120 landen is geïmplementeerd. De aansprakelijkheidsverschuiving die vanaf oktober 2015 in Amerika van kracht wordt, heeft de Amerikaanse markt ertoe gebracht het gebruiksgemak en de veiligheidsvoordelen van de EMV-technologie te omarmen. [2]UNFCU-leden wonen en reizen in meer dan 200 landen en gebieden. De EMV- kaarten VISA® Elite en VISA® Azure van UNFCU kunnen overal ter wereld worden gebruikt. Over de United Nations Federal Credit Union UNFCU is opgericht in 1947 en biedt een breed scala aan flexibele spaar-, leen-, beleggings- en verzekeringsproducten en adviesdiensten met een focus op maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzame ontwikkeling. UNFCU heeft haar hoofdkantoor en filialen in New York City en heeft vertegenwoordigingskantoren in Genève (Zwitserland), Wenen (Oostenrijk), Nairobi (Kenia) en Rome (Italië). Ga voor meer informatie naar www.unfcu.org. Perscontact: Elisabeth Philippe, UNFCU Tel. +1 347-686-6776, ephilippe@unfcu.com Over Gemalto Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO) is wereldwijd toonaangevend op het gebied van digitale beveiliging. Gemalto heeft in 2012 een jaaromzet van € 2,2 miljard geboekt en heeft meer dan 10.000 medewerkers in dienst die werkzaam zijn in 83 kantoren en 13 centra voor onderzoek en ontwikkeling in 43 landen. De onderneming bevindt zich in het hart van de digitale samenleving die zich in hoog tempo ontwikkelt. Miljarden mensen over de hele wereld willen steeds meer profiteren van de vrijheid om altijd en overal op een prettige en veilige manier te communiceren, te reizen, te winkelen, te bankieren, zich te ontspannen en te werken. Gemalto komt tegemoet aan de toenemende behoeften op het gebied van persoonlijke mobiele diensten, veilig betalen, geverifieerde cloudtoegang, identiteits- en privacybeveiliging, efficiënte eHealthcare en eGovernment, gebruiksvriendelijke ticketservices en betrouwbare M2M-toepassingen (machine-to- machine). Gemalto ontwikkelt, ontwerpt en personaliseert veilige geïntegreerde software en veilige producten. De platformen en diensten van Gemalto beheren deze producten, de vertrouwelijke gegevens die erin zijn opgenomen, en de vertrouwde eindgebruikersdiensten die zij mogelijk maken. De innovaties van het bedrijf stellen klanten in staat om vertrouwde en gebruiksvriendelijke digitale diensten te leveren aan miljarden mensen.  Gemalto groeit naarmate het aantal mensen groeit dat gebruikmaakt van de oplossingen van Gemalto voor het functioneren in de digitale en draadloze wereld van vandaag. Ga voor meer informatie naar www.gemalto.com, www.justaskgemalto.com, blog.gemalto.com of volg @gemalto op Twitter. Perscontactpersonen van Gemalto: Peggy Edoire Nicole Smith Europa, Midden-Oosten en Afrika Noord-Amerika +33 4 42 36 45 40 +1 512 758 8921 peggy.edoire@gemalto.com nicole.smith@gemalto.com Pierre Lelievre Ernesto Haikewitsch Azië-Pacific Latijns-Amerika +65 6317 3802 +55 11 5105 9220 pierre.lelievre@gemalto.com ernesto.haikewitsch@gemalto.com De tekst van deze mededeling is een vertaling en mag geenszins als officieel worden beschouwd. De enige rechtsgeldige versie van de mededeling is die in de originele taal, het Engels, die dus voorrang heeft in geval van verschillen met de vertaling. Persbericht (PDF): http://hugin.info/159293/R/1759096/594909.pdf This announcement is distributed by GlobeNewswire on behalf of GlobeNewswire clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Gemalto via GlobeNewswire [HUG#1759096]