Van Lanschot benoemt Philippe Mol als directeur Private Office

's-Hertogenbosch, 5 februari 2014 Van Lanschot heeft Philippe Mol benoemd als directeur Van Lanschot Private Office, het serviceniveau voor hoogvermogende particuliere klanten en ondernemers. Hij was hiervoor CEO van UBS Bank Nederland. Richard Bruens, algemeen directeur Private Banking: "Ik ben erg blij dat we iemand van dit kaliber in deze functie kunnen benoemen. Philippe heeft zijn sporen ruimschoots verdiend in de financiële dienstverlening en is bovendien geen nieuwkomer binnen onze bank. Hij kent het private banking vak door en door, en neemt grote ervaring met de dienstverlening voor het Ultra High Net Worth Individual segment vanuit MeesPierson en UBS met zich mee." Philippe Mol (1967) werkte van 2004 tot 2009 bij Kempen Capital Management en Van Lanschot. Hij was in die periode verantwoordelijk voor het particuliere vermogensbeheer binnen Kempen Capital Management, één van de voorlopers van Van Lanschot Private Office. Daarna was hij CEO van UBS Bank Nederland. Hij begon zijn carrière bij MeesPierson in diverse rollen in binnen- en buitenland, laatstelijk als commercieel directeur van MeesPierson Nederland. Media Relations: +31 73 548 35 25; mediarelations@vanlanschot.com Investor Relations: +31 73 548 33 50; investorrelations@vanlanschot.com Kalender 2014 Publicatie vierde kwartaal en jaarcijfers 2013 11 maart Publicatie jaarverslag 2013 2 april Algemene Vergadering van Aandeelhouders 15 mei Als wealth manager is Van Lanschot, met haar merknamen Van Lanschot en Kempen & Co, actief in private banking, asset management en merchant banking, met als doel het behoud en de opbouw van vermogen van haar klanten. Van Lanschot NV is de houdstermaatschappij van F. van Lanschot Bankiers NV, de oudste onafhankelijke bank van Nederland met een geschiedenis die teruggaat tot 1737. Van Lanschot NV is genoteerd aan Euronext Amsterdam. Het persbericht kan gedownload worden via onderstaande link: Persbericht (pdf-versie): http://hugin.info/133415/R/1759464/595106.pdf This announcement is distributed by GlobeNewswire on behalf of GlobeNewswire clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Van Lanschot via GlobeNewswire [HUG#1759464]