Delta Lloyd: RMBS-emissie van € 613 miljoen

Delta Lloyd Bank N.V. (Delta Lloyd Bank), een volledige dochter van Delta Lloyd N.V., heeft succesvol een portefeuille van Nederlandse woninghypotheken gesecuritiseerd. De emissie had een omvang van € 613,4 miljoen en is geplaatst onder de naam Arena NHG 2016-1 B.V. (Arena 2016). Op de leningen is de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) van toepassing. De transactie voldoet aan de normen van de Dutch Securitisation Association (DSA) en het PCS-label (Prime Collateralised Securities).

Onder het Arena-programma heeft Delta Lloyd de afgelopen jaren al meer dan twintig transacties uitgevoerd. Het Arena programma is één van de best presterende securitisatieprogramma's van Europa. De Arena 2016 is de derde transactie van Delta Lloyd waarbij het renterisico tot de eerste aflosmogelijkheid ( first optional redemption date ) gemitigeerd wordt door een rentecap. Voor de Arena 2016 bestond zeer ruime interesse van investeerders.

Bij een brede groep investeerders is een bedrag geplaatst van € 500 miljoen aan Class A Notes (met een AAA/Aaa rating), bestaande uit € 143 miljoen aan fast-pay Class A1 Notes met variabele rente van 3 maands Euribor + 24 bp, € 257 miljoen aan Class A2 Notes met variabele rente van 3 maands Euribor + 33 bp en € 100 miljoen aan vastrentende Class A3 Notes met een coupon van 0,273 %, is. Deze transactie draagt bij aan de fundingdiversificatie en de lange termijn fundingstrategie van
Delta Lloyd Bank.

ABN AMRO trad op als coördinator en joint lead manager van de transactie, Rabobank International en Société Générale als joint lead managers.

Wilt u meer informatie over dit persbericht:

Delta Lloyd Bank
Hendrik Jan Luikinga      +31 (0)20 597 60 18