Net Insight AB: Net Insights styrelse har beslutat om återköp av egna aktier

Stockholm - Net Insight, ledande leverantör av live, interaktiv och on-demand medietransport, meddelar idag att styrelsen för Net Insight har beslutat att utnyttja årsstämmans bemyndigande avseende återköp av egna aktier.

Återköpen avses ske i omgångar, längst under perioden fram till nästa årsstämma. Återköpen är beroende av marknadsförutsättningarna och ska ske i enlighet med gällande regler. Bl.a. får återköp under en dag, med undantag för eventuella blockaffärer, uppgå till högst 25 procent av den genomsnittliga dagsomsättningen under de fyra kalenderveckor som närmast föregått den vecka under vilken aktier återköps. Återköp får endast ske till ett pris per aktie inom det gällande kursintervallet, varmed avses intervallet mellan högsta köpkurs och lägsta säljkurs. Återköpen görs, i enlighet med de syften som anges i årsstämmans bemyndigande, för att ge styrelsen ökat handlingsutrymme i arbetet med bolagets kapitalstruktur, skapa flexibilitet beträffande bolagets möjligheter att distribuera kapital till aktieägarna samt möjliggöra säkring av åtaganden inom ramen för bolagets optionsprogram.

Återköp får ske av högst ett sådant antal aktier som motsvarar fem (5) procent av samtliga aktier i bolaget, dvs. högst 19 496 650 aktier. Net Insight innehar i nuläget 2 775 000 egna aktier.

För mer information, kontakta:
Fredrik Tumegård, VD på Net Insight AB, +46 8 685 04 00, fredrik.tumegard@netinsight.net
Thomas Bergström, CFO på Net Insight AB, +46 8 685 06 05, thomas.bergstrom@netinsight.net

Informationen är sådan som Net Insight ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 juni 2016 kl. 18.00.

Om Net Insight

Net Insights vision är att möjliggöra en live och interaktiv TV-upplevelse för alla världen över. Net Insight levererar medietransportlösningar som hjälper TV-bolag, innehållsägare och leverantörer av nättjänster att aktivera TV-konsumenterna genom att skapa högkvalitetsupplevelser värda att betala för , med live- och lokalt innehåll som är en del av TV-konsumentens värld och interaktiva upplevelser som de vill vara delaktiga i.

Företagets lösningar möjliggör användarvänliga medietransportlösningar med live-, interaktivt och on-demand-innehåll, som gör det möjligt för kunderna att fokusera på att leverera optimala upplevelser till TV-konsumenten. Net Insights styrka ligger i vår förmåga att leverera videotransport på såväl stor som liten skala, från livesändningar via internet till transport av ultra-HD i globala medienätverk.

Fler än 500 ledande kunder levererar affärskritiska medietjänster med Net Insights produkter i över 60 länder. Net Insight är noterat på Nasdaq Stockholm.

För mer information , se netinsight.net

Net Insight pressmeddelande 20160608

Source: Net Insight AB via GlobeNewswire