Fagron NV: Organische omzetgroei in Europa, Brazilië en bij de steriele activiteiten in de VS

Succesvolle afronding herfinanciering
Nettoschuld/REBITDA-ratio van 3,4 na kapitaalverhoging

Gereglementeerde informatie
Waregem (België)/Rotterdam (Nederland) 1 , 5 augustus 2016 - 07u00 (CET)

Hoofdpunten:

• Omzet daalt met 3,1% naar € 210,2 miljoen
  • Omzet tegen constante wisselkoersen stijgt met 2,2%
  • REBITDA 2 bedraagt € 45,6 miljoen of 21,7% van de omzet
  • Succesvolle afronding van kapitaalverhoging met een bruto-opbrengst van circa € 219 miljoen
  • Netto financiële schuld daalt, na beide tranches van de kapitaalverhoging, naar € 301,0 miljoen
  • Vooruitzichten 2016 3 : Een omzet van ten minste € 415 miljoen en een REBITDA 4 van tussen € 85 miljoen en € 95 miljoen

Hans Stols, CEO van Fagron : " De herfinanciering van Fagron heeft de afgelopen maanden veel aandacht gevraagd en het stemt ons tevreden dat wij op 5 juli 2016 konden aankondigen dat beide tranches van de kapitaalverhoging geslaagd zijn. Met de succesvolle afronding van de kapitaalverhoging is de financiële situatie van Fagron voor de langere termijn zeker gesteld en kunnen wij ons weer volledig concentreren op de operationele bedrijfsvoering.

De omzet uit voortgezette activiteiten van Fagron is in het eerste semester van 2016 met 3,1% gedaald naar € 210,2 miljoen. De omzet tegen constante wisselkoersen heeft zich, behalve in de Verenigde Staten, in het eerste semester op alle continenten positief ontwikkeld. De steriele FSPS-activiteiten in de Verenigde Staten zijn in het eerste semester van 2016 sterk gegroeid. De gewijzigde vergoedingssystematiek voor niet-steriele bereidingen in de Verenigde Staten had, zoals verwacht, ook in het eerste semester van 2016 een negatieve impact op de omzet en winstgevendheid van Fagron Essentials en Fagron Trademarks. De REBITDA van de Groep bedraagt € 45,6 miljoen in het eerste semester van 2016.

Wij zijn er van overtuigd dat we een periode achter ons kunnen laten en met volle kracht kunnen gaan werken aan de toekomst van Fagron. Voor 2016 verwachten we een omzet van ten minste € 415 miljoen en een REBITDA van tussen € 85 miljoen en € 95 miljoen.

1 Dit persbericht wordt verstuurd door Fagron NV en Fagron BV.
2 EBITDA voor niet-recurrent resultaat.
3 Op basis van geschatte wisselkoersen (euro/US dollar 1,10 en euro/Braziliaanse real 3,83).
4 EBITDA voor niet-recurrent resultaat.

Open onderstaande link voor het persbericht:

Open onderstaande link voor de tussentijdse financiële informatie:

Tussentijdse financiële informatie eerste semester 2016

Source: Fagron NV via GlobeNewswire