Melexis Q3 2016 resultaten - Standvastig

Tussentijdse verklaring, opgesteld door de Raad van Bestuur
Ieper, België - 26 oktober 2016, 07.00 uur CET

De omzet voor het derde kwartaal van 2016 bedroeg 114.5 miljoen EUR, een stijging van 13% in vergelijking met hetzelfde kwartaal van het vorige jaar en een stijging van 2% in vergelijking met het vorige kwartaal.
De evolutie van de EUR/USD wisselkoers had geen impact, zowel in vergelijking met hetzelfde kwartaal van het vorige jaar als in vergelijking met het vorige kwartaal.
De brutomarge bedroeg 53.2 miljoen EUR, een stijging van 11% in vergelijking met hetzelfde kwartaal van het afgelopen jaar en een stijging van 4% in vergelijking met het vorige kwartaal.
De onderzoeks- en ontwikkelingskosten beliepen 13.9% van de omzet. De algemene en administratiekosten stonden in voor 4.5% van de omzet en de verkoopskosten bedroegen 2.0% van de omzet.
Het bedrijfsresultaat bedroeg 29.7 miljoen EUR, een stijging van 9% ten opzichte van hetzelfde kwartaal van het afgelopen jaar en een stijging van 7% in vergelijking met het vorige kwartaal.
De nettowinst bedroeg 25.2 miljoen EUR of 0.62 EUR per aandeel, een stijging van 1% in vergelijking met 25.0 miljoen EUR of 0.62 EUR per aandeel in het derde kwartaal van 2015 en een stijging van 9% in vergelijking met 23.1 miljoen EUR of 0.57 EUR per aandeel in het vorige kwartaal.

Vooruitblik
Melexis verwacht voor het volledige jaar 2016 een omzetgroei rond 13-14%, een brutomarge rond 45% en een bedrijfsmarge rond 25%. Dit alles rekening houdend met een EUR/USD wisselkoers van 1.10.

Business commentaar - Françoise Chombar, CEO:
"In het derde kwartaal van 2016 heeft Melexis haar groei verdergezet met een dubbelcijferige omzetstijging jaar-over-jaar, beter dan het markgemiddelde. Wij zijn verheugd deze voortgezette groei te zien in een aantal van de belangrijkste ASSP productlijnen zoals positiesensorsen, fan drivers en LIN (local interconnect networking).  Geografisch was EMEA de belangrijkste groeimotor in vergelijking met het vorige kwartaal. Gebaseerd op de huidige orderportefeuille bevestigt Melexis haar vooruitzichten voor het volledige jaar.
In het derde kwartaal bedroeg de verkoop aan klanten in de automobielsector 89% van de omzet. Het gedeelte standaard producten (ASSPs) bedroeg 62% van de omzet."

Financiële kalender

• Dividend betaaldatum: 27 oktober 2016 (ex-coupon vanaf 25 oktober 2016)
  • Publicatie van de FY 2016 resultaten op 8 februari 2017

De bedrijfsresultaten zullen besproken worden tijdens een conference call op woensdag 26 oktober 2016 om 17 uur CET. De conference call zal in het Engels verlopen.
Om deel te nemen aan de conference call, moet u zich eerst inschrijven via deze link:
Conference ID: 960308.

Na inschrijving krijgt u een conference call nummer, een user pincode, een conference pincode en instructies om deel te nemen aan de conference call. Omwille van veiligheidsredenen wordt gevraagd dat elke deelnemer aan de conference call zich individueel zou inschrijven.

Tot 7 dagen na de conference call kan u inbellen op het nummer +32 2 290 17 05 om de conference call te beluisteren. De toegangscode is 960308.

PR_NL_Melexis_Q3 2016

Source: Melexis N.V. via GlobeNewswire