Solvay start productie van hoogdispergeerbare silica voor energiezuinige banden in Zuid-Korea

Brussel, 2 november 2016 --- Solvay heeft het startsein gegeven voor de productie van hoogdispergeerbare silica (HDS) in zijn gloednieuwe fabriek in Gunsan, Zuid-Korea, en komt zo tegemoet aan de sterke en steeds toenemende regionale vraag naar energiezuinige banden.

De fabriek heeft een jaarlijkse capaciteit van meer dan 80.000 ton om Solvay's meest geavanceerde vormen van HDS te produceren. Deze uitvinding van Solvay versterkt het rubber in banden en vermindert het brandstofverbruik van een voertuig tot 7 procent. Bovendien helpen HDS-merken zoals Zeosil® PREMIUM en Efficium® bandenproducenten om hun prestatieniveau van de samenstellingen van zowel auto- als vrachtwagenbanden te verhogen.

Solvay verhoogt zijn Silica productietechnologie met deze nieuwe site en levert daarmee innovatieve producten aan zijn klanten in de regio. De site zal uiteindelijk deze in Incheon vervangen, aangezien die zich bevindt in een gebied dat wordt onwikkeld voor behuizing.

"Solvay's nieuwe vestiging met de modernste technologienormen versterkt de leveringszekerheid voor onze klanten en onze bijdrage aan schonere mobiliteit,"  zei An Nuyttens, Voorzitster van Solvay's Global Business Unit Silica.  "Dankzij ons wereldwijde marktbereik en onze innovatiecapaciteiten voor onze klanten kunnen wij de silicatoepassingen voor energiezuinige banden voor zowel personen- als vrachtwagens verder laten groeien."

De Silica GBU van Solvay is actief in 10 vestigingen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië.

VOLG ONS OP twitter @SolvayGroup

Als internationaal bedrijf in de chemie en in geavanceerde materialen, staat Solvay klanten bij in het innoveren, het ontwikkelen en het leveren van hoogwaardige, duurzame producten en oplossingen die het energieverbruik en de CO 2 uitstoot verminderen, het gebruik van hulpbronnen optimaliseren en de levenskwaliteit verbeteren. Solvay bedient verschillende eindmarkten, zoals auto en luchtvaart, consumptiegoederen en gezondheidszorg, energie en milieu, elektriciteit en elektronica, alsook de bouw en industriële toepassingen. De Groep, met hoofdkwartier in Brussel, telt ongeveer 30 900 werknemers in 53 landen. Solvay haalde een pro forma netto-omzet van € 12,4 mld in 2015, met 90% uit activiteiten waar de Groep tot de wereldtop-drie behoort. Solvay nv ( SOLB.BE ) staat genoteerd op Euronext in Brussel en Parijs (Bloomberg:  SOLB:BB  - Reuters:  SOLB.BR ).

Caroline Jacobs Kimberly Stewart Jodi Allen Geoffroy Raskin Bisser Alexandrov
Media RelationsInvestor RelationsInvestor RelationsInvestor RelationsInvestor Relations
+32 2 264 1530+32 2 264 3694+1 9733573283+32 2 264 1540+32 2 264 3687
Om dit persbericht in PDF te lezen