Nyrstar: Afronding verkoop van El Toqui-mijn voor een totaal bedrag in contanten van USD 25 miljoen plus prijsdeelname

Gereglementeerde informatie - Voorwetenschap

03 november 2016 om 07u00 CET

Nyrstar NV ("Nyrstar" of de "Vennootschap") kondigt vandaag aan dat ze met succes de verkoop heeft afgerond van haar mijn te El Toqui (Chili) aan Laguna Gold Limited, een in Australië gevestigd mijnbouwbedrijf, voor een totale vergoeding in contanten van USD 25 miljoen plus de toekomstige opbrengsten via een prijsdeelname-overeenkomst met Laguna.

Zoals eerder aangekondigd, werd de aandelenkoopovereenkomst gesloten op 27 juni 2016 en bevatte die een aantal gebruikelijke ontbindende voorwaarden waaraan moest worden voldaan alvorens de verrichting kon worden afgerond.

Als onderdeel van de afgeronde verkoop zijn Nyrstar en Laguna ook een afname-overeenkomst aangegaan waarbij Laguna de volgende vier jaar de volledige (100%) zinkconcentraatproductie van El Toqui aan Nyrstar zal verkopen en de jaren nadien 85% van de zinkconcentraatproductie.

Over Nyrstar

Nyrstar is een globale multimetaalonderneming, met een leiderspositie op de zink- en loodmarkt, en groeiende posities voor andere basis- en edelmetalen, welke essentiële grondstoffen zijn die de snelle verstedelijking en industrialisering van onze veranderende wereld voeden. Nyrstar heeft mijnbouw-, smelt- en andere activiteiten in Europa, het Amerikaanse continent en Australië en stelt ongeveer 5.000 mensen te werk. Nyrstar werd opgericht in België en heeft haar hoofdzetel in Zwitserland. Nyrstar is op Euronext Brussels genoteerd onder het symbool NYR. Meer informatie vindt u op de website van Nyrstar: www.nyrstar.com .

Neem voor meer informatie contact op met
Anthony Simms  -  Group Manager Investor Relations   T: +41 44 745 8157   M: +41 79 722 2152
anthony.simms@nyrstar.com
Franziska Morroni  -  Group Manager Corporate Communications T: +41 44 745 8295   M: +41 79 719 2342