Net Insight AB: Cecilia Beck-Friis lämnar Net Insights styrelse

Stockholm - Net Insight, ledande leverantör av transport och resursplanering inom TV och media, meddelar idag att Cecilia Beck-Friis har valt att lämna sin plats i företagets styrelse.

Cecilia Beck-Friis, ledamot i Net Insights styrelse sedan 2013, har på egen begäran valt att avsluta sitt styrelseuppdrag i samband med att hon tar över som vd på Hemnet.

"Net Insight är ett spännande företag som står väl positionerade i den pågående transformationen inom den globala medieindustrin. Det har varit fyra roliga och stimulerande år där jag känt stort engagemang,"säger Cecilia Beck-Friis.

Lars Berg, styrelseordförande i Net Insight, beklagar att Cecilia Beck-Friis lämnar styrelsen, men förstår samtidigt hennes beslut.

"Cecilia har med sin gedigna erfarenhet och stora branschkunnande varit en stark och positiv kraft i styrelsen och därmed också bidragit till Net Insights positiva utveckling de senaste åren, "säger Lars Berg i en kommentar.

Cecilias sista dag i styrelsen blir den 30 september 2017. Därefter består Net Insights styrelse av: Lars Berg (ordförande), Jan Barchan, Charlotta Falvin, Crister Fritzson, Gunilla Fransson, Anders Harrysson och Stina Barchan (suppleant).

För mer information, kontakta:
Lars Berg, styrelseordförande, +46 8 685 04 00, lars.berg@netinsight.net

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 september 2017 kl. 10.30.

Om Net Insight

Net Insights vision är att möjliggöra en live och interaktiv TV-upplevelse för alla världen över. Vårt mål är att leda utvecklingen och möjliggöra en global mediemarknadsplats där live-innehåll kan delas och interaktion bland TV-publiken kan ske i realtid. Vi vill skapa medieupplevelser för framtiden, med fokus på innehåll.

Net Insight levererar produkter, mjukvara och tjänster för effektiv, högkvalitativ medietransport, tillsammans med effektiv resursplanering, som skapar en förbättrad TV-upplevelse. Net Insights erbjudande omfattar hela mediespektrat, från TV-kameror och TV-studior, ända fram till TV-konsumenter. Våra lösningar gynnar nätoperatörer och TV- och produktionsbolag genom att sänka den totala ägandekostnaden, förbättra deras arbetsflöden och ge dem möjlighet att hitta nya affärsmöjligheter.

Fler än 500 ledande kunder levererar affärskritiska medietjänster med Net Insights produkter i över 60 länder. Net Insight är noterat på Nasdaq Stockholm.

För mer information , se netinsight.net

Cecilia Beck-Friis lämnar Net Insights styrelse

Source: Net Insight AB via GlobeNewswire