Nadat de directie van ArcelorMittal in Luik een aantal toezeggingen had gedaan, hebben de medewerkers van de energiedivisie beslist om het werk te hervatten. De christelijke vakbond CSC-Métal merkt op van de directie garanties gekregen te hebben over investeringen ter waarde van 35 miljoen euro tot 40 miljoen euro in de vloeibare fase. Door problemen met het sociaal overleg had de directie eerder aangekondigd investeringen in de vloeibare fase te bevriezen. Er werd ook een kalender voor verdere onderhandelingen vastgelegd. De vakbonden merken echter op dat de stakingsaanzeggingen blijven lopen. Indien de onderhandelingen met de directie geen resultaten opleveren, zal volgens de vakbonden een nieuw actieplan worden gelanceerd. De werknemers van de energiedivisie sturen aan op een verbeterd salaris, maar de directie vindt de eisen overdreven. (MH)