Consultatiefase sociaal plan Sanofi-Aventis Diegem afgesloten
Bij het farmaconcern Sanofi-Aventis in Diegem is de consultatiefase rond het collectief ontslag afgesloten. Begin februari werd bekend gemaakt dat bij Sanofi-Aventis in Diegem 87 banen zouden worden geschrapt als gevolg van een centralisering van de Benelux-activiteiten van de farmagroep. De vakbonden stellen dat de directie voorlopig vasthoudt aan 87 ontslagen, maar er wordt gewaarschuwd dat het cijfer nog zou kunnen stijgen indien een aantal geneesmiddelen door de bevoegde autoriteiten niet zouden worden goedgekeurd.
Bij Sanofi-Aventis in Diegem werken op dit ogenblik nog 240 mensen. Het is voor de site al de vierde herstructurering in vijf jaar tijd. De vakbonden zeggen dat in het sociaal plan minstens dezelfde voorwaarden als bij de vorige herstructureringen moeten worden opgenomen. Er worden echter ook motiverende premies geëist, aangezien een aantal medewerkers nog tot volgend jaar actief moet blijven vooraleer ze ontslagen worden.