Belgacom gaat prat op groeiende marktaandelen

Het telecombedrijf Belgacom heeft tijdens het voorbije jaar een nettowinst gerealiseerd van 654 miljoen euro. Dat betekende een stijging met 2,5 procent tegenover het jaar voordien. De omzet daalde echter met 3,3 procent tot 6,1 miljard euro.

Dominique Leroy, chief executive van Belgacom, stelt dat het bedrijf sterke operationele resultaten heeft geboekt, onder meer door het bundelen van de diensten onder het merk Proximus. Het bedrijf zegt zowel bij de mobiele diensten, digitale televisie als vast internet marktaandeel gewonnen te hebben.

Eind vorig jaar had Belgacom 5,7 mobiele klanten. Dat betekende een toename met 10,4 procent tegenover het jaar voordien. De televisie-activiteiten lieten een groei met 8,7 procent tot 1,6 miljoen klanten optekenen. Bij vast internet werd een stijging met 3,8 procent genoteerd tot 1,74 miljoen gebruikers. Er wordt nog opgemerkt dat het aantal klanten met een gebundeld pakket diensten met 14,3 procent is uitgebreid.

Bron: Express.be