Digitale inkomsten en abonnementen pluspunten bij Sanoma Belgium

Het mediabedrijf Sanoma Belgium heeft vorig jaar een omzet gerealiseerd van 176 miljoen euro. Dat betekende een daling met 1 procent tegenover het jaar voordien. In die cijfers is de participatie in het mediabedrijf De Vijver niet ingerekend. Sanoma Belgium slaagde er wel in een bedrijfswinst van 108 miljoen euro te realiseren. Dat betekende een stijging met 2 miljoen euro tegenover het jaar voordien. Bij de magazines vielen de inkomsten uit reclame met 8,3 procent terug, terwijl bij de losse verkoop een achteruitgang met 2,8 procent diende te worden gemeld. De abonnementen lieten daarentegen een groei met 4,3 procent optekenen. De online inkomsten namen weliswaar met 92 procent toe, maar dat kon de terugval bij de print-activiteiten niet helemaal goedmaken. Ook tijdens het eerste kwartaal van dit jaar daalde de omzet van Sanoma Belgium met ongeveer 4 procent, maar dat is volgens het bedrijf helemaal te wijten aan de participatie in De Vijver.

Bron: Express.be