Nu wereldwijde supply chains voor ongekende uitdagingen staan, is artificiële intelligentie (AI) uitgegroeid tot een onmisbare schakel voor het versterken van hun veerkracht. NRF 2025: Retail’s Big Show Europe brengt Europese en internationale bedrijven samen om te onderzoeken hoe AI de supply chain radicaal verandert. Het evenement vindt plaats van 16 t/m 18 september in Paris Expo Porte de Versailles.
De beurs telt straks zo’n 500 internationale exposanten, waaronder 50 bedrijven die gespecialiseerd zijn in AI-oplossingen voor supply chain management. Zij laten zien hoe geavanceerde technologie, generatieve AI en gebruiksvriendelijke digitale oplossingen kunnen bijdragen aan efficiëntere processen, een betere klantervaring en naleving van steeds strengere milieunormen en regelgeving.
Belangrijke aanbieders van supply chain-oplossingen zijn onder meer:
• Intelligente platforms voor forecasting, planning en real-time Logistiek, zoals
Symphony RetailAI, o9 Solutions, RELEX Solutions, Blue Yonder en MANHATTAN
ASSOCIATES.
• Geavanceerde voorspellende AI-technologieën, geautomatiseerde workflows en
dynamische voorraadoptimalisatie van bedrijven als EKYAM.AI, NEXTAIL LABS,
INCREMYS, AI NOTIFY, GONI LABS en ATTUNEO – BEYABLE.
• Experts in last-mile delivery en retourlogistiek die robotica, geïntegreerde AI en
duurzaamheid naadloos integreren in hun bedrijfsvoering, waaronder
VANONGO, GALAM ROBOTICS, STORK, REVERS.IO, CHRONOPOST en LA
POSTE – COLISSIMO.
• Back-end oplossingen die zorgen voor een naadloze uitvoering van de
klantbeleving, geleverd door onder andere TOSHIBA Global Commerce
Solutions, CENTRIC SOFTWARE, MaPS Systems, SOCLOZ en MONSTOCK.
Bezoekers ontdekken hoe AI elk aspect van de supply chain transformeert: van forecasting tot coördinatie, last-mile delivery, retourzendingen, automatisering en realtime beheer.
Dinsdag 16 september
• Themasessie: “Een efficiënte supply chain bouwen met wendbaarheid, talent en AI”, gepresenteerd door Mark Irvin, EVP & Chief Supply Chain Officer, Best Buy . • Paneldiscussie: “Hoe AI de supply chain herdefinieert”, met Marcello Pace, CEO van SCARPE&SCARPE / PITTAROSSO.Woensdag 17 september
• Themasessie: “Unifying Experiences: de klantbetrokkenheid in de winkel en online verhogen”, door Fernanda Dalben, CMO en retailmarketingexpert, Dalben Group.