Op 5 en 6 februari 2026 viert de Paris Packaging Week haar 25- jarig jubileum, een mijlpaal die een kwart eeuw aan innovatie markeert sinds de lancering van PCD in 2001, de historische vakbeurs voor cosmetica- en beautyverpakkingen. Wat begon als een niche-evenement is inmiddels uitgegroeid tot dé toonaangevende ontmoetingsplaats voor de Europese verpakkingsindustrie. De jubileumeditie van 2026 staat volledig in het teken van het ICONIC-thema: Innovation, Creativity, Originality, Network,
Inclusion en Celebration. Twee dagen lang brengt de Paris Packaging Week de belangrijkste spelers uit de wereld van luxe, beauty, premiumdranken en aerosols samen met een nieuwe generatie talenten, voor inspirerende ontmoetingen, toonaangevende conferenties en unieke ervaringen die het verpakkingsvak zullen vormgeven. Een samenspel van erfgoed en innovatie, waar tijdloos vakmanschap wordt verrijkt door vooruitstrevende creativiteit.
Met zo’n 900 exposanten belooft de Paris Packaging Week 2026 (bestaande uit ADF, PCD, PLD en Packaging Première) hét Europese trefpunt te worden voor professionals uit de verpakkingssector; van aerosols tot luxeproducten, van beauty tot premiumdranken. Leveranciers, inkopers, designers en marketingteams van de grootste internationale merken ontmoeten elkaar om de nieuwste trends, technologieën en innovaties te ontdekken. Het prestigieuze Pentawards Festival,
wereldwijd erkend als dé referentie voor verpakkingsdesign, keert eveneens terug naar Parijs om creatieve excellentie te vieren. Samen bieden deze vijf evenementen een inspirerende ervaring voor innovators en visionairs binnen de sector.
De editie 2026 draait om de zes kernwaarden van de Paris Packaging Week: Innovation, Creativity, Originality, Network, Inclusion en Celebration. Deze principes weerspiegelen de ambitie en de visie van het evenement: het vieren van de creatieve kracht van de verpakkingsindustrie en haar vermogen om economische, maatschappelijke en ecologische veranderingen voor te blijven. Als platform voor inspiratie en innovatie belicht de Paris Packaging Week nieuw talent en de veelzijdigheid van een sector die voortdurend in beweging is.
Na het bijzondere succes van 2025, met een groei van 27 % in bezoekersaantallen, krijgt de editie van 2026 een nog feestelijker en creatiever karakter. De organisatie nodigt bezoekers dan ook uit om nieuwe ervaringen te komen beleven en samen een kwart eeuw collectieve innovatie te vieren. Het evenement belooft nu al een internationaal kruispunt van ideeën, trends en business kansen te worden.
Hoogtepunten van deze jubileumeditie zijn onder meer de terugkeer van het Pentawards Festival, het internationale referentiepunt voor verpakkingsdesign, én de nieuwe openingsavond: de Innovation Awards Party in het Pavillon Vendôme. De inzendingen voor de Innovation Awards 2026 sluiten op 31 oktober 2025, wat deelnemers de kans biedt hun meest vooruitstrevende projecten te presenteren. De feestelijke avond vormt de officiële aftrap van de beurs en bekroont de winnaars in een inspirerende setting.
Daarnaast worden er nieuwe zones ingericht die volledig in het teken staan van duurzame innovatie, waaronder de Refill & Reuse Zone. Hier worden de meest baanbrekende oplossingen gepresenteerd op het gebied van navulbare en herbruikbare verpakkingen, een centraal thema binnen de PPWR-regelgeving.
“Deze 25e editie heeft een bijzondere betekenis: alles begon in 2001 met PCD, in de wereld van cosmetica en beauty. Sindsdien is de Paris Packaging Week blijven groeien en zich blijven ontwikkelen samen met de industrie,” zegt Josh Brooks, medeorganisator van het evenement. “Onze ambitie voor 2026 is om een echte ICONIC-ervaring te bieden: inspirerend, verbindend en toekomstgericht, als weerspiegeling van de evolutie van onze sector en een viering van het talent en de innovaties die de verpakkingen van morgen bepalen.”
Gespecialiseerde beurzen voor gerichte oplossingen De Paris Packaging Week blijft trouw aan haar op maat gemaakte aanpak door de beurzen te segmenteren naar specifieke markten:
• ADF voor aerosols en dispensing-systemen
• PCD voor cosmetica en parfums
• PLD voor premium- en luxedranken
• Packaging Première, voor luxegoederen zoals mode, horloges, juwelen en delicatessen
• Pentawards Festival, de internationale referentie op het gebied van verpakkingsdesign Dankzij deze gespecialiseerde opzet vinden bedrijven uit elke branche snel oplossingen die perfect aansluiten bij hun behoeften.