Sanoma houdt Belgische divisie in eigen portefeuille

Het Finse mediaconcern Sanoma komt terug op de plannen om zijn Belgische tijdschriftendivisie te verkopen. De afdeling, die een twintigtal titels omvat, werd dertien maanden geleden in de etalage geplaatst, maar Sanoma is er niet in geslaagd om een koper te vinden. De Belgische tijdschriftenmarkt wordt dan ook al geruime tijd met een inkrimpend lezerspubliek en dalende reclame-inkomsten geconfronteerd.

De voorbije maanden werd al gemeld dat een aantal belangrijke kandidaat-overnemers, zoals Roularta en de Persgroep, hun interesse in de divisie hebben laten varen.

Nadat ook gesprekken met een laatste kandidaat zonder resultaat dienden te worden afgebroken, besliste Sanoma de verkoopprocedures stop te zetten. Het concern houdt de Belgische divisie - die onder meer bladen zoals Story, Humo en Libelle omvat - in eigen portefeuille. Er komt wel een reorganisatie. De divisie zal voortaan vanuit Nederland worden gestuurd.

Bron: Express.be