CSG verhoogt aantal sollicitaties van kandidaten met 377% dankzij Phenom People

Integratie met systemen voor menselijk kapitaalbeheer en het volgen van kandidaten stroomlijnen ervaring kandidaten en rekruteerders

PHILADELPHIA, June 19, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Phenom People, de wereldwijde leider in Talent Experience Management (TXM), kondigde vandaag aan dat CSG, de vertrouwde partner om de complexiteit van bedrijfstransformatie in het digitale tijdperk te vereenvoudigen, het aantal sollicitaties van kandidaten met 377% heeft verhoogd sinds het Talent Experience Management van Phenom heeft geïmplementeerd.

Voordat Phenom ten tonele verscheen, moesten mensen die op zoek waren naar een job bij CSG hun sollicitatie direct indienen bij de systemen voor menselijk kapitaalbeheer (Human Capital Management, HCM) en het volgen van kandidaten (Applicant Tracking System, ATS). Dit leidde tot een hoog aantal onvolledige sollicitaties. Door het sollicitatieproces te hosten op de carrièrewebsite van Phenom en het te integreren in HCM/ATS, profiteren kandidaten nu van een naadloze en consistente ervaring, van het zoeken naar jobs tot het indienen van hun sollicitatiebrief. CSG ziet nu dat in 70% van de gevallen waarbij er op een vacature wordt geklikt ook een volledige sollicitatie volgt.

Wanneer het talent experience-platform en HCM/ATS niet met elkaar geïntegreerd zijn, verliezen bedrijven meer dan alleen maar sollicitanten. “Je verliest het vermogen om bepaalde gegevens te registreren, geloofwaardigheid en je hebt hiaten in je dienstverlening”, zegt Maximo Rocha, Executive Director of Talent Acquisition and Employment bij CSG.

“Het is ons doel om efficiëntie op te bouwen in de organisatie”, vervolgt hij. “Het was van cruciaal belang voor mij om partners te vinden die het handmatige werk konden elimineren en rekruteerders een naadloos proces konden aanbieden zodat ze niet telkens in verschillende systemen moeten werken. De ingebouwde integratie met Phenom People en Phenom Workday verwijdert de handmatige arbeid en vervangt deze door automatisering.”

Daarnaast had CSG een AI-gebaseerde technologie nodig om massieve gegevenssets te automatiseren en te verwerken, om de personalisering en betrokkenheid voor de kandidaat te verhogen. Het belangrijkste van al was dat de technologie moest kunnen werken met en geïntegreerd worden in hun HCM/ATS voor een ononderbroken ervaring voor de rekruteerder. Als gevolg daarvan verbetert de bidirectionele gegevensintegratie van Phenom de communicatie tussen de systemen, waardoor de efficiëntie van de workflow toeneemt en er minder administratieve taken moeten worden uitgevoerd die zakelijke beslissingen kunnen vertragen.

“Om de beste ervaring voor kandidaten en rekruteerders te bereiken, moet ons platform verbinding maken met de huidige en toekomstige systemen van de klanten”, zegt Mahe Bayireddi, CEO en medeoprichter van Phenom People. “HCM- en ATS-integratie is moeilijk te ontwikkelen, maar voor het succes van onze klanten is het absoluut nodig om dit goed te krijgen.”

De ervaringen van kandidaten en rekruteerders zijn twee van de vier ervaringen die samen Talent Experience Management vormen. De andere twee zijn de ervaringen van werknemers en het management. Het Talent Experience Management-platform van Phenom gebruikt een holistische benadering om de interactie tussen elk van deze ervaringen te verbinden.

Lees de casestudy voor meer informatie over het succes van CSG.

Bezoek de carrièrewebsite van CSG om de jobmogelijkheden bij CSG te zien.

Ga voor meer informatie over Talent Experience Management naar https://www.phenompeople.com/

Over Phenom People
Phenom People is een wereldwijd HR-technologiebedrijf met een missie om een miljard mensen te helpen de juiste baan te vinden. Wij doen dit via een AI-gebaseerd SaaS-platform genaamd Talent Experience Management.

U vindt meer informatie op www.phenompeople.com.

Contactpersoon pers:
Derek Herman
Phenom People
derek.herman@phenompeople.com