RetailSonar versnelt internationale expansie met Frans partnership

De Belgisch-Nederlandse geomarketing scale-up RetailSonar is goed op weg om een Europese topspeler te worden. Dankzij een nieuw partnership met Geocible krijgen nu ook Franse retailers de mogelijkheid om tot 90% accuraat de omzet van elke locatie te voorspellen.

RetailSonar helpt ondertussen meer dan 200 Europese retailers en dienstverlenende bedrijven met het nemen van de juiste locatiebeslissingen. Klanten krijgen dankzij een uniek cloud platform data-gedreven antwoorden op tal van geografische vraagstukken. Welke locaties kan ik beter sluiten? Waar liggen ideale nieuwe locaties? Hoe goed presteren mijn locaties? En hoe efficiënt is mijn lokale marketing?

Marktleider in de Benelux

RetailSonar is een van de snelst groeiende tech start-ups van de Lage Landen en is dankzij bekende klanten als BNP Paribas Ageas , Action , JBC, Decathlon, Media Markt & McDonald’s marktleider in de Benelux.

“Daarnaast hebben we ook heel wat tevreden Franse klanten”, verduidelijkt CEO Dieter Debels. “Om die markt nog beter te bedienen, zochten we een betrouwbare lokale partner. De keuze viel op Geocible, een geomarketingspeler uit Parijs met een ijzersterke technische kwaliteit.”

“Samenwerken met lokale spelers is een essentieel deel van onze groeistrategie. Zij kennen de markt & beschikken over strategische consultants. Wij voegen daar een A.I-platform aan toe dat in staat is om klantgedrag tot 90% accuraat te voorspellen. Een onmisbare troef in een steeds sneller evoluerend winkellandschap.”