Financiële prestaties
              
              Derde kwartaal
              De  netto-omzet  bedroeg  EUR  5,8  miljard,  een  toename  met  3,9%
              vergeleken met  dezelfde  periode  van  het  voorgaande  jaar.  Tegen
              constante wisselkoersen steeg de netto-omzet met 7,6%.
              
              Het bedrijfsresultaat bedroeg  EUR 262 miljoen,  EUR 26 miljoen  meer
              dan   in   dezelfde   periode   van   het   voorgaande   jaar.    Het
              bedrijfsresultaat uit de retailactiviteiten was EUR 285 miljoen,  een
              operationele retailmarge van  4,9% tegen 4,8%  in het derde  kwartaal
              van  2007.   De   kosten   van   het   Corporate   Center   bedroegen
              EUR 23 miljoen, EUR 3 miljoen lager dan dezelfde periode vorig jaar.
              
              Het nettoresultaat was EUR 195 miljoen,  EUR 19 miljoen lager dan  in
              hetzelfde kwartaal vorig  jaar, door hogere  winstbelastingen en  een
              lager resultaat uit joint ventures.
              
              De kasstroom vóór financiering  bedroeg EUR 47  miljoen; dit was  EUR
              322 miljoen lager dan  in het derde  kwartaal van 2007,  voornamelijk
              door hogere betaalde winstbelastingen, hogere investeringen in  vaste
              activa (in verband met het  vernieuwen van Giant-Landover winkels  en
              het ombouwen van voormalige Schuitema-winkels naar Albert Heijns), en
              lagere ontvangen rente.
              
              
              Eerste drie kwartalen
              De netto-omzet  bedroeg  EUR  19,1  miljard,  een  toename  met  0,4%
              vergeleken  met  dezelfde   periode  vorig   jaar.  Tegen   constante
              wisselkoersen steeg de netto-omzet met 7,2%.
              
              Het bedrijfsresultaat was EUR 833  miljoen, EUR 10 miljoen hoger  ten
              opzichte van de eerste drie kwartalen van 2007. Het bedrijfsresultaat
              uit de retailactiviteiten bedroeg  EUR 902 miljoen, een  operationele
              retailmarge  van  4,7%  tegen  4,9%  in  dezelfde  periode  van   het
              voorgaande  jaar.   De  kosten   van  het   Corporate  Center   waren
              EUR 69 miljoen, EUR  18  miljoen  lager  ten  opzichte  van  dezelfde
              periode vorig jaar.
              
              Het nettoresultaat bedroeg  EUR 794 miljoen. Dat was  een daling  van
              EUR 1,9 miljard ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, toen de
              opbrengst uit desinvesteringen EUR 2,0 miljard was.
              
              De kasstroom  vóór  financiering bedroeg  EUR  953 miljoen;  EUR  5,1
              miljard minder  dan in  dezelfde  periode vorig  jaar, toen  EUR  5,2
              miljard uit de verkoop  van U.S. Foodservice  en de activiteiten  van
              
 Ahold  in Polen werd ontvangen.