Barco neemt specialist in digital signage dZine over

Barco , een wereldleider in LED schermen, kondigde vandaag aan dat het een akkoord ondertekende voor de overname van dZine, een in België gevestigd bedrijf voor digital signage. Met deze overname breidt Barco zijn huidig aanbod van digitale visualisatieproducten sterk uit door de toevoeging van geavanceerde softwaretools om content te creëren en te beheren.

De totale overnamekosten voor Barco op het ogenblik van de transactie bedragen minder dan 1 keer de jaarlijkse omzet van dZine, naast een earn out provisie die loopt over de volgende tweeënhalf jaar. De overname van dZine door Barco past in de ruimere strategie van de onderneming om zichzelf te positioneren als een leverancier van oplossingen met toegevoegde waarde op de markt voor digital signage.

Barco en dZine delen dezelfde filosofie om vernieuwende digital signage oplossingen aan te bieden waarbij de klant centraal staat, voor het top- en middensegment van de markt, via partnerschappen met leidinggevende distributeurs en resellers. Door onze krachten te bundelen kunnen beide ondernemingen nieuwe verkoopkansen creëren die onze positie in de digital signage markt de komende jaren zullen versterken,” aldus Paul Matthijs, Vice President van Barco 's Video en Lighting Solutions Divisie.

“Door de uitzonderlijke hardware knowhow van Barco en de uitgebreide contentcreatie en beheersoftware expertise van dZine samen te brengen onder één dak, genieten klanten het voordeel van een allesomvattende oplossing die voldoet aan de behoeften van hun volledige digital signage project voor gebruik binnen of buiten,” zegt Filip Pintelon, Senior Vice President Barco , en President Business Group Media, Entertainment en Simulation.

dZine werd opgericht in 1992 en verwierf een stevige reputatie in de markt voor digital signage en professionele mobiele oplossingen. Hun producten en oplossingen kennen veel bijval en werden geïnstalleerd in meer dan 55 landen over de hele wereld. Als bewijs van hun mogelijkheden won het bedrijf onlangs de 'Best Digital Signage' Award van POPAI, een wereldwijde handelsvereniging voor marketing in winkels, voor een multi-display digitaal roltrap project.

Vanaf vandaag zal het kernteam van dZine, dat gevestigd is in Kortrijk, België, functioneren als Barco 's center of competence voor digital signage. Luc Deconinck, Algemeen Directeur van dZine, zei: “We zijn heel blij dat we nu deel uitmaken van de grote Barco familie. Door samen te werken met een wereldwijd erkend merk als Barco kunnen we ons bereik nog vergroten en onze bestaande verkoop-, marketing- en servicemogelijkheden nog uitbreiden.”