Fortis' joint venture in Ierland opent nieuw hoofdkantoor en nieuwe vestiging en creëert 50 banen

Postbank - de Ierse joint venture tussen Fortis en An Post - heeft onlangs zijn nieuwe hoofdkantoor geopend in Dun Laoghaire in Dublin, waardoor 50 banen worden gecreëerd. Postbank heeft ook de opening van zijn nieuwste vestiging in het postkantoor van Dun Laoghaire aangekondigd. Jos Clijsters, CEO van Fortis Retail Banking en Donal Connell, Chief Executive van An Post vervoegden Margaret Sweeney, Chief Executive van Postbank, voor de inhuldiging. Het nieuwe kantoor in de West Pier Business Campus Dun Laoghaire is een duidelijk bewijs van het engagement en de groeiende aanwezigheid van Postbank in Ierland. Postbank, dat slechts vijf maanden geleden werd opgericht, heeft meer dan 180 medewerkers verspreid over zijn vestigingen, een contactcentrum voor klanten in Athlone en postkantoren in het hele land. De financiële producten en diensten van Postbank zijn reeds beschikbaar in meer dan 270 deelnemende postkantoren verspreid over het hele land. Bij de opening van het nieuwe hoofdkantoor zei Jos Clijsters, CEO van Fortis Retail Banking: "Fortis is een overtuigde voorstander van deze vorm van financiële dienstverlening. Wij hadden er eerder al succes mee in België en nu dus ook in Ierland door onze joint venture met An Post. Wij blijven onze Ierse klanten toegang verlenen tot financiële producten en diensten en wij zijn verheugd met het voortgaande succes en de groei van Postbank in Ierland." Margaret Sweeney, Postbank Chief Executive: "Wij zijn erg blij met ons nieuwe hoofdkantoor in Dun Laoghaire, een belangrijk zakencentrum in Ierland. De filosofie van Postbank is om financiële diensten overal in Ierland toegankelijker te maken. In de huidige markt hebben mensen behoefte aan duidelijke, transparante bank- en verzekeringsdiensten waarmee zij waar voor hun geld krijgen. En dat biedt Postbank door zijn dienstverlening in de directe omgeving door middel van de deelnemende postkantoren.'' Donal Connell, Chief Executive van An Post: "Het postkantoor heeft een trotse historie als bekende en vertrouwde dienstverlener. Postbank biedt een enorme kans om bank- en verzekeringsdiensten te leveren door middel van postkantoren over het hele land en wij kijken uit naar de voortgaande groei van Postbank.'' Fortis is een internationale financiële dienstverlener op het gebied van bankieren en verzekeren. Wij bieden onze particuliere, zakelijke en institutionele klanten een breed pakket van producten en diensten via de eigen kanalen, in samenwerking met het intermediair en via andere distributiepartners. Met een marktkapitalisatie van EUR 50,9 miljard (15-10-2007), behoort Fortis tot de twintig grootste financiële instellingen van Europa. Onze sterke solvabiliteit, onze aanwezigheid in meer dan 50 landen en de toewijding en het professionalisme van onze 60.000 medewerkers stellen ons in staat om mondiale kracht te combineren met lokale flexibiliteit, een combinatie die garant staat voor optimale dienstverlening. Meer informatie is beschikbaar op www.fortis.com Postbank is een community-based bank die actief is via het lokale postkantorennetwerk van An Post en bijgestaan wordt door de toonaangevende financiële dienstverlener Fortis. Postbank biedt eenvoudige, ongecompliceerde financiële producten en diensten die klanten waar voor hun geld geven. Postbank Ireland Limited, handelend onder de naam Postbank, staat onder toezicht van de Financial Regulator. U kunt de website van de bank bezoeken op www.postbank.ie An Post is een vooraanstaande Ierse commerciële organisatie met meer dan 9.600 medewerkers en biedt een scala van post- en retaildiensten. Als grootste retail banking-netwerk van Ierland, is An Post zeer goed gepositioneerd om tegemoet te komen aan de behoeften van de klanten in ruim 1.300 postkantoren in heel Ierland. An Post is een van de grootste verwerkers van financiële transacties in Ierland. Ook bezorgt het bedrijf drie miljoen brieven per werkdag. Perscontacten: Brussel: +32 (0)2 565 35 84 Utrecht: +31 (0)30 226 32 19 Ierland: +353 (0)1 271 6064