Fortis benoemt Grey Group EMEA als global advertising network agency
Fortis heeft Grey Group Europe, Middle East & Africa benoemd als
global network agency uit een shortlist van drie reclamebureaus. De
selectieprocedure heeft zes maanden geduurd.
Grey neemt met onmiddellijke ingang de verantwoordelijkheid op zich
voor de reclamestrategie en creatieve uitvoering voor het Fortis-merk
en voor de Retail Banking, Insurance en Merchant & Private Banking
businesses. Met deze keuze bundelt Fortis voor het eerst haar
reclame-activiteiten in één mondiaal netwerk. Dit weerspiegelt de
groei en ambitie van één van de meest dynamische en duurzame
financiële dienstverleners van Europa.
Het Fortis-merk is geconcentreerd in Europa en is vooral actief in de
Benelux, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Polen en
Turkije. In de afgelopen twee jaar is Fortis internationaal sterk
gegroeid en is nu actief in meer dan vijftig markten wereldwijd.
Adrian Martorana, General Manager van Fortis Global Branding &
Communications: "Gezien onze ambitie is het van het allergrootste
belang dat wij onze reclame-activiteiten wereldwijd door één bureau
laten verrichten. Hierdoor kunnen wij de consistentie en
effectiviteit van onze campagnes verbeteren. Wij hebben de
selectieprocedure dan ook zeer daadkrachtig aangepakt en de centrale
business lines uit het hele bedrijf bij dit proces betrokken. De
bureaus zijn met de grootste zorgvuldigheid geselecteerd en alle
kandidaten hebben een hoog niveau van professionalisme en
deskundigheid tentoongespreid. Uiteindelijk hebben wij voor Grey
gekozen omdat zij een idee hebben gepresenteerd dat tegelijk
eenvoudig en uitzonderlijk is en dat bij alle Fortis-entiteiten veel
weerklank vindt. Bovendien heerst er bij Grey eenzelfde
ondernemersgeest als bij Fortis. Wij kijken dan ook uit naar deze
samenwerking."
Carolyn Carter, president en CEO van Grey Group EMEA: "Wij zijn er
enorm trots op dat een dynamische, toekomstgerichte onderneming als
Fortis ons bureau heeft uitgekozen. Zij hebben indrukwekkende
groeiplannen en wij verheugen ons erop om gezamenlijk hun
doelstellingen te verwezenlijken".
Fortis is een internationale financiële dienstverlener op het gebied
van bankieren en verzekeren. Wij bieden onze particuliere, zakelijke
en institutionele klanten een breed pakket van producten en diensten
via de eigen kanalen, in samenwerking met het intermediair en via
andere distributiepartners. Met een marktkapitalisatie van EUR 50,9
miljard (15/10/2007), behoort Fortis tot de 15 grootste financiële
instellingen van Europa. Onze sterke solvabiliteit, onze aanwezigheid
in meer dan 50 landen en de toewijding en het professionalisme van
onze 60.000 medewerkers stellen ons in staat om mondiale kracht te
combineren met lokale flexibiliteit, een combinatie die garant staat
voor optimale dienstverlening. Meer informatie is beschikbaar op
www.fortis.com
Grey EMEA, het Europese en tevens grootste netwerk van de Grey Group,
is met meer dan 5.300 medewerkers actief in 80 steden in 59 markten.
Grey EMEA is het enige netwerk dat in drie opeenvolgende jaren (2005,
2006 en 2007) bij de EACA Euro Effie awards is uitgeroepen tot
reclamebureau van het jaar. Grey Group is een van de grootste
communicatiebedrijven ter wereld, met WPP (NASDAQ: WPPGY) als
moederbedrijf. De Groep bestaat uit Grey, reclame; G2, activation
marketing; Grey Healthcare Group, communicatie voor de
gezondheidszorg; MediaCom, mediaplanning en inkoop en GCI Group,
public relations.
Perscontacten:
Brussel: +32 (0)2 565 35 84 Utrecht: +31 (0)30 226 32 19