Fortis benoemt Grey Group EMEA als global advertising network agency

Fortis heeft Grey Group Europe, Middle East & Africa benoemd als global network agency uit een shortlist van drie reclamebureaus. De selectieprocedure heeft zes maanden geduurd. Grey neemt met onmiddellijke ingang de verantwoordelijkheid op zich voor de reclamestrategie en creatieve uitvoering voor het Fortis-merk en voor de Retail Banking, Insurance en Merchant & Private Banking businesses. Met deze keuze bundelt Fortis voor het eerst haar reclame-activiteiten in één mondiaal netwerk. Dit weerspiegelt de groei en ambitie van één van de meest dynamische en duurzame financiële dienstverleners van Europa. Het Fortis-merk is geconcentreerd in Europa en is vooral actief in de Benelux, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Polen en Turkije. In de afgelopen twee jaar is Fortis internationaal sterk gegroeid en is nu actief in meer dan vijftig markten wereldwijd. Adrian Martorana, General Manager van Fortis Global Branding & Communications: "Gezien onze ambitie is het van het allergrootste belang dat wij onze reclame-activiteiten wereldwijd door één bureau laten verrichten. Hierdoor kunnen wij de consistentie en effectiviteit van onze campagnes verbeteren. Wij hebben de selectieprocedure dan ook zeer daadkrachtig aangepakt en de centrale business lines uit het hele bedrijf bij dit proces betrokken. De bureaus zijn met de grootste zorgvuldigheid geselecteerd en alle kandidaten hebben een hoog niveau van professionalisme en deskundigheid tentoongespreid. Uiteindelijk hebben wij voor Grey gekozen omdat zij een idee hebben gepresenteerd dat tegelijk eenvoudig en uitzonderlijk is en dat bij alle Fortis-entiteiten veel weerklank vindt. Bovendien heerst er bij Grey eenzelfde ondernemersgeest als bij Fortis. Wij kijken dan ook uit naar deze samenwerking." Carolyn Carter, president en CEO van Grey Group EMEA: "Wij zijn er enorm trots op dat een dynamische, toekomstgerichte onderneming als Fortis ons bureau heeft uitgekozen. Zij hebben indrukwekkende groeiplannen en wij verheugen ons erop om gezamenlijk hun doelstellingen te verwezenlijken". Fortis is een internationale financiële dienstverlener op het gebied van bankieren en verzekeren. Wij bieden onze particuliere, zakelijke en institutionele klanten een breed pakket van producten en diensten via de eigen kanalen, in samenwerking met het intermediair en via andere distributiepartners. Met een marktkapitalisatie van EUR 50,9 miljard (15/10/2007), behoort Fortis tot de 15 grootste financiële instellingen van Europa. Onze sterke solvabiliteit, onze aanwezigheid in meer dan 50 landen en de toewijding en het professionalisme van onze 60.000 medewerkers stellen ons in staat om mondiale kracht te combineren met lokale flexibiliteit, een combinatie die garant staat voor optimale dienstverlening. Meer informatie is beschikbaar op www.fortis.com Grey EMEA, het Europese en tevens grootste netwerk van de Grey Group, is met meer dan 5.300 medewerkers actief in 80 steden in 59 markten. Grey EMEA is het enige netwerk dat in drie opeenvolgende jaren (2005, 2006 en 2007) bij de EACA Euro Effie awards is uitgeroepen tot reclamebureau van het jaar. Grey Group is een van de grootste communicatiebedrijven ter wereld, met WPP (NASDAQ: WPPGY) als moederbedrijf. De Groep bestaat uit Grey, reclame; G2, activation marketing; Grey Healthcare Group, communicatie voor de gezondheidszorg; MediaCom, mediaplanning en inkoop en GCI Group, public relations. Perscontacten: Brussel: +32 (0)2 565 35 84 Utrecht: +31 (0)30 226 32 19