Delhaize Groep zet sterke groei opbrengsten verder in het derde kwartaal

Resultaten derde kwartaal 2007 * Stijging van de opbrengsten met 4,2% aan ongewijzigde wisselkoersen * Sterke vergelijkbare omzetgroei van 4,6% in de V.S., de hoogste sinds 2000 * Bedrijfsresultaat daalt met 6,0% aan actuele wisselkoersen en stijgt met 0,5% aan ongewijzigde wisselkoersen * Deel van de Groep in de nettowinst maakt een sprong van 128,2% aan actuele wisselkoersen Vooruitzichten * Stijging van de vergelijkbare omzet van de Amerikaanse activiteiten tot de vork van 3,5% tot 4,0% (voorheen 2,5% tot 3,5%) * Bevestiging van de opbrengsten- en winstvooruitzichten van de Groep Reactie van de Afgevaardigd Bestuurder "Delhaize Groep heeft in het derde kwartaal van 2007 flinke opbrengsten geboekt. Ondanks de vergelijkingsbasis van een uitzonderlijk sterk kwartaal vorig jaar, zijn we erin geslaagd de bedrijfsmarges op een hoog peil te houden", zegt Pierre-Olivier Beckers, Voorzitter en Afgevaardigd Bestuurder van Delhaize Groep. "Wij zijn bijzonder tevreden met de uitstekende prestaties van onze Amerikaanse activiteiten. We realiseerden een vergelijkbare omzetgroei van 4,6% in de V.S., een record sinds 2000, en zagen onze Amerikaanse bedrijfsmarges verder stijgen. Zowel bij Food Lion als bij Hannaford bleef de stijging van de opbrengsten sterk door in het bijzonder meer klantenverkeer te genereren. Sweetbay realiseerde haar beste vergelijkbare omzetgroei sinds de lancering van het conversieproject en vertoont hiermee hoopvolle tekenen voor ons nieuwe uithangbord in Florida." "In België beïnvloedden de zware concurrentie, het uitzonderlijk slechte zomerweer en de verkoop van de schoonheids- en verzorgingsketen Di de groei van onze verkoopresultaten. Toch hebben we een positieve omzetgroei gerealiseerd in vergelijking met het sterkste kwartaal van 2006. We maken ons op voor een betere verkoopdynamiek door sterk te investeren in onze prijspositie, ondanks de tijdelijk negatieve impact op de marge. Onze Griekse, Roemeense en Indonesische activiteiten zetten hun positieve groei van winsten en opbrengsten verder." CONTACTEN Guy Elewaut: + 32 2 412 29 48 Geert Verellen : + 32 2 412 83 62 Geoffroy d'Oultremont: + 32 2 412 83 21 Liesbeth Driesen: + 32 2 412 86 69