Verkoop 51% van de aandelen Van Lanschot Assurantiën aan De Goudse afgerond

F. van Lanschot Bankiers NV heeft vandaag, 30 november 2007, de verkoop van 51% van de aandelen van Van Lanschot Assurantiën Holding BV aan De Goudse NV afgerond. De overdracht van de aandelen volgt op de bekendmaking op 16 november jongstleden van het tekenen van de koopovereenkomst voor de overname van een belang van 51% in Van Lanschot Assurantiën door De Goudse. De activiteiten van Van Lanschot Assurantiën worden voortgezet onder de naam Van Lanschot Chabot BV. Van Lanschot en Van Lanschot Chabot hebben een exclusieve distributieovereenkomst afgesloten voor een periode van 20 jaar. 's-Hertogenbosch, 30 november 2007 Perscontacten Van Lanschot: Etienne te Brake, Woordvoerder Corporate Communicatie. Telefoon +31 (0)73 548 3026; Mobiel +31 (0)6 12 505 110; E-mail e.tebrake@vanlanschot.com Investor Relations Van Lanschot: Geraldine Bakker-Grier, Manager Investor Relations. Telefoon +31 (0)73 548 3350; Mobiel +31 (0)6 13 976 401; E-mail g.a.m.bakker@vanlanschot.com Van Lanschot NV is de houdstermaatschappij van F. van Lanschot Bankiers NV, de oudste onafhankelijke bank van Nederland met een geschiedenis die teruggaat tot 1737. De bank richt zich op een drietal doelgroepen: de vermogende particulier, het middelgrote (familie)bedrijf en de institutionele belegger. Van Lanschot Bankiers staat voor kwalitatief hoogwaardige dienstverlening, waarin integrale advisering, persoonlijke service en maatwerk centraal staan. Van Lanschot NV is genoteerd aan de Euronext Amsterdam Stock Market. Het persbericht kan gedownload worden via onderstaande link: