Heijmans in lastige markt op winst

Dividend hervat ·       Nettowinst 2010 van € 16 miljoen (2009: € 40 miljoen verlies), nettowinst 2(de) halfjaar € 12 miljoen tegenover € 3 miljoen in de 2(de) helft van 2009; ·       Operationeel resultaat voortgezette activiteiten 2(e) halfjaar € 36 miljoen vooral door goede resultaten Infra; ·       Autonome omzetdaling vlakt af van 14% in het 1(ste) halfjaar naar 9% in 2(de) helft van 2010; ·       Woningverkopen in Nederland stijgen naar 1.505 (2009: 1.283); ·       Solvabiliteit stijgt naar 33% (2009: 27%); ·       Orderportefeuille bedraagt eind 2010 € 2.188 miljoen (vs. € 2.314 miljoen per ultimo 2009); en ·       Voorgesteld dividend over 2010 € 0,35 per aandeel naar keuze in cash of aandelen. Gerrit Witzel, voorzitter raad van bestuur Heijmans: "Ondanks een teruglopende markt en bijna 3 maanden vorst in het afgelopen jaar, hebben we goed gepresteerd. Na de afgeronde reorganisaties werken we efficiënter, wordt er veel beter samengewerkt en wordt goed ingespeeld op de vraag naar prijs én kwaliteit. Met de verkoop van Leadbitter en een aantal vastgoedposities in België zijn de belangrijkste desinvesteringsdoelstellingen bereikt. In 2011 richten we ons onverminderd op duurzaamheid, kwaliteit en winstgevendheid. Het is onze ambitie om hierin toonaangevend te zijn." Over Heijmans Heijmans is een beursgenoteerde onderneming die de activiteiten vastgoed, woningbouw, utiliteitsbouw, installatietechniek en infra combineert. Heijmans is actief in Nederland, België en Duitsland. Door te sturen op kwaliteitsverbetering, integrale projecten, duurzaamheid en winstgevendheid realiseren we toegevoegde waarde voor onze klanten. Heijmans realiseert projecten voor woonconsumenten, bedrijven en overheden. Met circa 8.200 medewerkers en in 2010 € 2,7 miljard omzet, bouwen we aan de ruimtelijke contouren van morgen. Voor meer informatie, kijk op www.heijmans.nl. Voor meer informatie: Pers: Lonneke Wijnhoven +31 73 543 52 17 lwijnhoven@heijmans.nl Analisten: Frank Heerens +31 73 543 52 17 fheerens@heijmans.nl De gepubliceerde resultaten over 2010 zullen door de raad van bestuur vandaag, 2 maart 2011, worden toegelicht tijdens een analistenbijeenkomst en persconferentie. De analistenbijeenkomst start om 12:30 uur en is via audiowebcast live te volgen op www.heijmans.nl. Dit persbericht is ook in de Engelse taal verschenen. In geval van enige discrepantie tussen dit originele persbericht en de Engelstalige versie van dit persbericht, prevaleert de Nederlandse versie. Volledig persbericht: http://hugin.info/130707/R/1493680/429453.pdf This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Heijmans NV via Thomson Reuters ONE [HUG#1493680]