Gemalto treedt toe tot Cloud Foundry Foundation

Gemalto levert expertise rond beveiligingsintegratie voor het Cloud Foundry multi-cloud platform

Amsterdam, 23 mei 2016 - Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), wereldleider in digitale beveiliging, meldt dat zij de eerste provider van gegevensbeveiliging is die toetreedt tot de Cloud Foundry Foundation , thuisbasis van het multi-cloud platform dat de standaard vormt voor de sector.

Als zilveren lid van de Cloud Foundry Foundation gaat Gemalto Cloud Foundry-ontwikkelaars en -klanten helpen met het integreren van de hoogste beveiligingsniveaus in cloudapplicaties. Gemalto draagt actief bij aan de ontwikkeling van Cloud Foundry en sluit zich daarmee aan bij een reeks andere marktleiders als EMC, HP, IBM, Pivotal, Rackspace, SAP en VMware.

Gemalto levert de Cloud Foundry Foundation meer dan 30 jaar ervaring op het gebied van beveiliging, met bewezen resultaten rond data- en identiteitsbescherming waarmee organisaties overal ter wereld hun meest gevoelige toepassingen en gegevens kunnen beschermen.

" Het verheugt ons te kunnen toetreden tot de Cloud Foundry-gemeenschap omdat wij daar organisaties kunnen bijstaan bij het ontwikkelen van betrouwbare cloudapplicaties ," aldus Jack Waters, senior vicepresident Data Protection bij Gemalto. " Ons werk ondersteunt de mogelijkheden van ontwikkelaars om volledig beveiligde, cloudgebaseerde oplossingen te creëren op basis van onze gegevensversleuteling en onze versleutelingstechnologie via een enkelvoudige interface voor alle Cloud Foundry applicaties ."

" Het Cloud Foundry multi-cloud platform wordt ingezet ter ondersteuning van de nieuwste digitale diensten waardoor ontwikkelaars en software teams sneller cloudgebaseerde applicaties kunnen bouwen, op de markt brengen en zo nodig aanpassen ," reageert de CEO van Cloud Foundry, Sam Ramji. " Een belangrijke  succesfactor daarbij is klantvertrouwen. De ervaring en de databeschermingsproducten van Gemalto vormen een extra bijdrage aan de beveiligingscapaciteiten van het platform ."

Voor meer informatie over de Cloud Foundry Foundation, zie: www.cloudfoundry.org/foundation