Belgen hebben voortaan toegang tot de app en online handel van Trade Republic

Trade Republic, het grootste spaarplatform in Europa, lanceert vandaag haar diensten in België. Belgen kunnen nu de Trade Republic app gebruiken om hun vermogen op te bouwen. De app van Trade Republic geeft hen een veilige, gemakkelijke en commissievrije toegang tot de kapitaalmarkten. Dankzij de ETF's en aandelenspaarplannen aangeboden door Trade Republic , zullen de Belgen met minder risico kunnen sparen voor hun pensioen.

"De inflatie in de eurozone is sterk gestegen - dit zou een wake-up call moeten zijn voor alle Europeanen", zegt Christian Hecker, medeoprichter van Trade Republic. "Alle Europeanen moeten toegang hebben tot de kapitaalmarkten om te beginnen met langetermijninvesteringen, deel te nemen aan de economische groei en uiteindelijk te sparen voor hun pensioen. We hebben Trade Republic gebouwd om hen in staat te stellen precies dat te doen, en hebben nu onze deuren geopend voor een totaal van zeventien markten, zodat Europeanen overal eindelijk hun persoonlijke financiën in eigen hand kunnen nemen."

"Nu de inflatie in België bijna 10% bedraagt en het pensioenstelsel onder druk staat, is er echt geen ander alternatief dan individueel beleggen", zegt Matthias Baccino, Country Manager van Trade Republic in België. "Iedereen die zijn geld gewoon op zijn bankrekening laat staan, verliest jaar na jaar aan koopkracht, en het staatspensioen - zelfs als je tot je 70ste werkt - zal met de geplande daling van de pensioenen niet genoeg zijn om je levensstijl op peil te houden."

In België spaart het gemiddelde huishouden momenteel 12 procent van zijn inkomen, waarvan een groot deel nutteloos op bankrekeningen staat, wat een enorm waardeverlies door inflatie veroorzaakt. Bovendien worden de Belgen nog steeds geconfronteerd met hoge makelaarskosten of krijgen ze moeilijk te begrijpen beleggingsproducten aangeboden. Trade Republic wil daar verandering in brengen: sinds 2015 heeft het bedrijf een financieel aanbod opgebouwd met een gebruiks-vriendelijk product dat iedereen kan betalen, zodat iedereen zijn geld aan het werk kan zetten. Trade Republic rekent zijn klanten geen ordercommissie aan, er wordt slechts 1 euro gevraagd om de externe kosten van clearing en settlement te dekken, ongeacht de grootte van de order. Spaarplannen voor aandelen en ETF's worden volledig gratis aangeboden.

Belgische klanten hebben toegang tot meer dan 8.000 Belgische, Europese, Aziatische en Amerikaanse aandelen en ETF's, real-time gegevens, prijswaarschuwingen, een breed scala aan verschillende ordertypes en verlengde handelsuren, van 7.30 tot 23.00 uur. Spaarplannen, waarmee gebruikers automatisch kunnen beleggen op de aandelenmarkten, zijn beschikbaar voor bijna 3.000 aandelen en ETF's. Ook zullen er 10.000 derivaten uitgegeven door Société Générale (warrantobligaties, knock-out producten, factorcertificaten) beschikbaar zijn.

Een Trade Republic rekening kan zowel in de app als op een desktop geopend worden in slechts enkele minuten door volwassen gebruikers die zowel fiscaal als fysiek in België wonen en beschikken over een smartphone (met iOS of Android besturingssysteem), een Europees telefoonnummer en een SEPA-bankrekening.

Om het financiële systeem te veranderen, heeft Trade Republic sinds 2015 vanuit het niets een financieel aanbod opgebouwd met een gebruiksvriendelijk product dat iedereen zich kan veroorloven. Met meer dan 1,3 miljard euro aan durf-kapitaalinvesteringen van Sequoia, Peter Thiel's Founders Fund en meer recent nog Ontario Teachers', zal Trade Republic sterk blijven investeren in verdere groei, om haar aanbod uit te breiden en nieuwe producten te lanceren om zo alle Europeanen in staat te stellen rijkdom te creëren. Trade Republic combineert de veiligheidsbehoeften van een sterk gereguleerde omgeving zoals de banksector met de flexibiliteit en klantgerichtheid van een hoogtechnologisch platform. Naast België breidt Trade Republic vandaag ook zijn diensten uit naar Estland, Finland, Griekenland, Ierland, Letland, Litouwen, Luxemburg, Portugal, Slowakije en Slovenië. Het bedrijf is nu aanwezig in een totaal van 17 Europese landen en bereikt daarmee 340 miljoen mensen.