BinckBank reageert op uitingen DeGiro

BinckBank heeft kennisgenomen van de berichtgeving van DeGiro over TOM. In een als "vertrouwelijk" aangeduid document dat Degiro zelf heeft gemaakt en op haar website heeft geplaatst wordt gesteld dat klanten van BinckBank niet de beste prijs zouden krijgen voor de uitvoering van hun aandelenorders.

De conclusie van Degiro, die concurrent is van BinckBank, dat klanten van BinckBank niet de beste prijs krijgen voor hun aandelenorders wordt niet gestaafd door de feiten en is daarom onjuist. De door Degiro genoemde orders zijn gefingeerd en niet representatief voor de orders van de Retail klanten van BinckBank. Het betreft transacties in minder liquide aandelen met een ordergrootte 30 tot 50 keer groter dan de gemiddelde ordergrootte van de Retail klanten van BinckBank.

Degiro misleidt aldus de particuliere belegger en stelt de integriteit van de Nederlandse financiële markten op basis van deze informatie ten onrechte ter discussie. BinckBank zal de toezichthouders informeren en overweegt juridische stappen tegen Degiro.

BinckBank maakt voor de "best execution" van haar orderuitvoering voor aandelen en opties gebruik van de TOM Smart Order Router. Dit systeem vergelijkt voor de klanten van BinckBank de prijs op verschillende markten, naast Euronext en TOM ook op ChiX-BATS, en kiest vervolgens de beste prijs.

BinckBank is minderheidsaandeelhouder en klant van TOM. TOM is transparant over haar orderuitvoering en publiceert hierover maandelijks statistieken, waarbij inzichtelijk wordt gemaakt wat het voordeel is voor de klanten van BinckBank voor zowel orders in aandelen als opties.